המטו-אונקו ילדים

השפעה חיובית ל-Ruxolitinib על תסמיני פוליציתמיה ורה (מתוך כנס ה-ASH)

טיפול קו-ראשון ב-  Ruxolitinib(ג’קאבי) הוביל לתוצאות חיוביות ומשמעותיות לעומת הטיפול הזמין הטוב ביותר בחולים עם פוליציתמיה ורה בסיכון גבוה, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Hematology.

המומחים מסבירים כי Ruxolitinib מאושר כיום באיחוד האירופי לטיפול בחולים עם פוליציתמיה ורה עם עמידות או אי-סבילות טיפול ב-Hydroxyurea, אך Hydroxyurea או Ropeginterferon-Alpha מהווים כיום את האפשרות הראשונה.

לא נערכו מחקרים קודמים להשוואת Ruxolitinib אל מול הטיפול הזמין הטוב ביותר בחולים עם פוליציתמיה ורה שלא טופלו בעבר והחוקרים שיערו כי ל- Ruxolitinib עשויה להיות יעילה גדולה יותר.

מחקר RuxoBEAT הינו מחקר אקראי בשלב 2B, רב-מרכזי, בתווית-פתוחה, שכלל חולים עם פוליציתמיה ורה אשר חולקו לקבלת הטיפול הזמין הטוב ביותר או Ruxolitinib. התוצא העיקרי של המחקר היה שיעורי תגובה קלינית-המטולוגית מלאה לאחר שישה חודשים.

מהנתונים לאחר שישה חודשים עולה כי בקרב חולים בזרוע הטיפול ב- Ruxolitinib תועד ריכוז המטוקריט נמוך יותר, עם שיעורים נמוכים יותר של גרד, עייפות, כאבי ראש, ירידה במשקל ואי-נוחות בטנית.

בעוד שהטיפול הזמין הטוב ביותר ו- Ruxolitinib לוו שניהם בירידה בספירת טסיות, תאים לבנים והמטוקריט, לצד ירידה בשיעורי הקזות דם, הטיפול הזמין הטוב ביותר לא הדגים השפעה דומה על התסמינים באוכלוסיית חולים זו ולא לווה בירידה בגודל הטחול, רמות המוגלובין או שיעורי טחול מוגדל, כפי שתואר עם Ruxolitinib.

החוקרים מדווחים כי המחקר נמשך בימים אלו והם ממשיכים לגייס חולים למחקר.

מתוך כנס ה-ASH

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה