ביטוח רפואי

עדויות חדשות תומכות בתועלת ארוכת-טווח של Guselkumab להקלה על תסמיני דלקת מפרקים פסוריאטית (RMD Open)

 טיפול ב- Guselkumab(טרמפיה) הדגים שיפור מוקדם וממושך בתסמיני מפרקים, כאבי גב והעלמת נגעים עוריים לאורך שנתיים בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית פעילה (Psoriatic Arthritis) שלא קיבלו טיפול ביולוגי קודם, כאשר חלק גדול מהחולים השיגו את יעדי הטיפול, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת RMD Open.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הנחיות מטעם ה-Group for Research and Assessment of Psoriasis and Psoriatic Arthritis ממליצות כי טיפול כנגד דלקת מפרקים פסוריאטית יביא להשגת פעילות המחלה הנמוכה ביותר האפשרית, תוך התייחסות לשני המצבים הנלווים: מחלת מעי דלקתית ודלקת ענביה.

בניתוח פוסט-הוק של מחקר DISCOVER-2 בשלב 3 בחנו החוקרים את היעילות ארוכת הטווח של Guselkumab ב-493 חולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית פעילה, אשר לא קיבלו טיפול ביולוגי קודם. הם בחנו את התוצאות ארוכות הטווח, לאחר 100 שבועות, בין חולים שחולקו באקראי לקבלת Guselkumab כל ארבעה שבועות (245 חולים; גיל ממוצע של 45.9 שניחם; 58% גברים) או 8 שבועות (248 חולים; גיל ממוצע של 44.9 שנים; 52% נשים); אלו שחולקו לזרוע הפלסבו לא נכללו במחקר.

התוצאים שנבחנו כללו את התחומים המוגדרים בהנחיות GRAPPA: כולל דלקת מפרקים היקפית, תסמינים אקסיאליים, אנתזיטיס, דקטיליטיס ופסוריאזיס עורי (לא כולל פסוריאזיס של הציפורניים). אירועים חריגים נבחנו לאורך 112 שבועות וכללו הופעת או התלקחות מחלת מעי דלקתית או דלקת ענביה בחולים עם היסטוריה של מחלת מעי דלקתית או דלקת ענביה.

לאחר 100 שבועות, תועד שיפור בדלקת מפרקים היקפית עם ירידה של 69-88% במספר הממוצע של מפרקים נפוחים ורגישים, שיפור של 72-96% בתסמיני פסוריאזיס עורי ושיפור של 46-50% בכאב ספינאלי עם שני משטרי הטיפול ב- Guselkumab.

לאורך 100 שבועות, מתן Guselkumab כל ארבעה שבועות או כל שמונה שבועות הוביל להפוגה באנתזיטיס ב-61% ו-70% מהחולים, בהתאמה, עם הפוגה בדקטיליטיס ב-72% ו-83% מהחולים, בהתאמה.

לאחר 100 שבועות, מדד פעילות מחלה נמוך הושג ב-62% ו-59% מהחולים ופעילות מחלה מינימאלית תוארה ב-38% ו-40% מהחולים שטופלו ב- Guselkumabכל 4 שבועות וכל 8 שבועות, בהתאמה.

לאחר 112 שבועות, לא תועדו מקרים של מחלת מעי דלקתית בקרב חולים שחולקו באקראי לקבלת Guselkumab; עם זאת, תועד מקרה אחד של דלקת ענביה בקבוצת הטיפול ב- Guselkumab אחת לשמונה שבועות, אשר חלף לאחר טיפול, ללא שינוי במינון Guselkumab.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות הממושכת ופרופיל הבטיחות של Guselkumab בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית.

RMD Open, March 30, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה