סטודנטים

מה מלמדים בתי הספר לרפואה על בריאות הנשים וההבדל בין המינים? (Academic Medicine.)

מחקר חדש בחן את תכנית הלימודים של בתי הספר לרפואה בארה”ב במטרה להעריך אם נושא בריאות נשים ואינפורמציה  על ההבדלים בין המינים כלולה במערך השיעורים ולזהות את המאפיינים הקשורים בתכנים אלו.

את הנתונים אספו החוקרים באמצעות CurrMIT (Association of American Medical Colleges’ Curriculum Management and Information Tool).

בתקופה שבין נובמבר 2003 ופברואר 2004 חיפשו החוקרים אחר תכניות הלימודים של בתי הספר לרפואה במטרה לזהות את הקורסים והקלרקשיפים בנושא בריאות האישה וההבדלים בין המינים.

החוקרים חיפשו רשימות נושאים ספציפיות בנושא בריאות האישה ו/או הבדלים בין המינים במספר בתי ספר שהכניסו מידע מקיף במערכת CurrMIT . ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין שכיחות הנושאים ומאפייני בתי הספר.

מהתוצאות עולה כי 95 בתי ספר הכניסו נתונים אודות קורסים/קלרקשיפים רלוונטיים. 10 קורסים/קלרקשיפים מתשעה בתי ספר ענו על הקריטריונים. מבין 60 בתי ספר עליהם היה מידע נרחב במערכת CurrMIT, זוהו 18 נושאים בנושא בריאות נשים, כמו גם 24 נושאים בתחום ההבדלים בין המינים. מספר הנושאים שלומדו נע בתחום שבין 0 עד 26 (ממוצע = 11). למעלה מ-50% מבתי הספר הללו לימדו 11 מ-18 הנושאים שצויינו, בעוד שפחות מ-30% כללו נושאים בתחום ההבדלים בין המינים. החוקרים לא מצאו קשר מספר הנושאים הממוצע שלומדו ומאפייני בתי הספר. עם זאת, נמצא קשר חיובי בין תכנית לבריאות האישה (P=0.01) ודיקן ממין אישה (p=0.06) במודל רגרסיה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מעט בתי ספר לרפואה מספקים קורסים/קלרקשיפים בנושא בריאות האיה או ההבדלים בין המינים בתכנית הלימודים. ייתכן שתכנית לבריאות האישה תעלה את תכנים אלו במסגרת תכנית הלימודים של בתי הספר לרפואה.

Academic Medicine. 81(5):476-482, May 2006.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה