נאונטולוגיה

ההשפעה של יתר לחץ דם הריוני על הסיכון לדיכאון או חרדה בגיל ההתבגרות (J Affect Dis)

חשיפה להפרעות יתר לחץ דם של היריון מלווה בסיכון מוגבר להתפתחות דיכאון או חרדה בגיל 17 שנים, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Affective Disorders.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ההשפעות קצרות הטווח של הפרעות יתר לחץ דם של היריון על בריאות העובר הן מוכרות היטב; עם זאת, ההשפעות של הפרעות יתר לחץ דם הריוני על הסיכון להפרעות פסיכיאטריות בצאצאים שנחשפו להפרעות בלחץ הדם אינן מובנות הטב. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין הפרעות יתר לחץ דם הריוני ובין דיכאון/חרדה בגיל 17 שנים.

החוקרים התבססו על נתוני מחקר Millenium Cohort Study, מדגם ארצי מייצג של ילדים שנולדו בבריטניה. נתונים אודות הפרעות יתר לחץ דם של היריון וערפלנים אפשריים נאספו כאשר הילדים היו בגילאי 9 חודשים. נתונים אודות דיכאון וחרדה נאספו כאשר הילדים היו בגיל 17 שנים על-פי דיווח עצמי של אבחנה של רופא.

ניתוח סטטיסטי שימשו להערכת הקשר בין הפרעות יתר לחץ דם של היריון ובין הסיכון לדיכאון או חרדה בצאצאים בגיל ההתבגרות, לאחר תקנון למאפיינים אימהיים וסוציו-אקונומיים.

הסקירה כללה 9,517 זוגות אם-ילד ומניתוח סטטיסטי עלה קשר בין הפרעות יתר לחץ דם של היריון ובין סיכון מוגבר לדיכאון או חרדה (יחס סיכויים מתוקן של 1.30, רווח בר-סמך 95% של 1.02-1.66) בגיל 17 שנים. קשר דומה תועד בהערכת הקשר בין יתר לחץ דם הריוני ובין הסיכון לדיכאון/חרדה עם טיפול תרופתי (יחס סיכויים מתוקן של 1.33, רווח בר-סמך 95% של 1.01-1.73) וכן בין יתר לחץ דם הריוני ובין הסיכון לדיכאון/חרדה ללא טיפול תרופתי (יחס סיכויים מתוקן של 1.30, רווח בר-סמך 95% של 0.80-2.12), אם כי האחרון לא היה מובהק סטטיסטית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מצביעים על סיכון מוגבר לדיכאון או חרדה במתבגרים עם היסטוריה של חשיפה להפרעות יתר לחץ דם של היריון. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לבחון את ההשפעה של החומרה והסוגים השונים של הפרעות לחץ דם הריוני.

J Affect Dis, Nov 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה