נאונטולוגיה

בטיחות סטרואידים לאזופגיטיס אאוזינופילית בהיריון (ACG)

היריון
טיפול בסטרואידים עבור eosinophilic esophagitis בהיריון ככל הנראה בטוח, כך עולה ממחקר חדש שהוצג במפגש הקולג' האמריקאי לגסטרואנטרולוגיה

לטיפול בסטרואידים בנשיפה, fluticasone ו-budesonide, ב-eosinophilic esophagitis במהלך ההיריון לא הייתה השפעה שלילית משמעותית על תוצאות האם או העובר, כך עולה ממחקר חדש שהוצג במפגש השנתי של הקולג’ האמריקאי לגסטרואנטרולוגיה (ACG).

המחקר בחן 1,263 נשים בהיריון בנות 18 שנים ומעלה עם אבחנה של eosinophilic esophagitis ב-101 ארגוני בריאות ב-14 מדינות. בסך הכל, נשים הרות שהשתמשו בסטרואידים לא היו בסיכון גבוה יותר משמעותית מאלה שלא השתמשו בסטרואידים לחוות הפלה ספונטנית (3.73% לעומת 4.85%, P=0.52). שיעורי השליית פתח, רעלת הריון, לידה מוקדמת, תסמונת HELLP ו-hyperemesis gravidarum היו שווים בין הקבוצות (3.73% לעומת 3.73%, P = 1.00 לכולם). בנוסף, לא דווחו מקרים של אקלמפסיה בקבוצת הסטרואידים, בהשוואה לשיעור של 3.73% בנשים שלא השתמשו בסטרואידים.

השכיחות של הפרעות מולדות משמעותיות, כולל אך לא רק מומים של העין, האוזן, הפנים, הצוואר, הגולגולת ועצמות הפנים, ושל מערכות הדם, הנשימה והעיכול, היו דומות בין קבוצת הסטרואידים לקבוצה ללא סטרואידים (7.09% לעומת 8.20%, P = .62)

לפי מחבר המחקר, “נכון לעכשיו, אין המלצות ספציפיות לגבי שימוש בטוח בסטרואידים בנשים הרות עם דלקת אאוזינופילית. ההמלצות שלנו לגבי השימוש בסטרואידים בקרב אוכלוסייה זו מבוססות על נתוני בטיחות שהועלו בעיקר מנשים הרות עם אסטמה. לאור הנתונים המוצקים לגבי השימוש הבטוח בסטרואידים באסטמה, מבחינת תוצאות ההריון ותוצאות העובר, אני לא מופתע מתוצאות המחקר”.

הוא הוסיף כי “בנוסף, יהיה חשוב להציג נתונים לגבי בטיחות השימוש בדופילומאב במהלך ההריון בחולים עם דלקת ושט אאוזינופילית”.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה