נאונטולוגיה

לידה קיסרית מתוכננת אינה קשורה בסיכון מוגבר לזיהומים (JOGC)

לידה קיסרית מתוכננת על פי בקשת האם אינה קשורה בסיכון מוגבר לזיהומים ביילודים, כך עולה ממחקר שפורסם בכתב העת Journal of Obstetrics and Gynecology Canada

לידה קיסרית מתוכננת על פי בקשת האם אינה קשורה בסיכון מוגבר לזיהומים ביילודים בהשוואה ללידה נרתיקית מתוכננת, כך עולה ממחקר שפורסם בכתב העת Journal of Obstetrics and Gynecology Canada. במחקר עוקבה מבוסס אוכלוסייה זה נבדקו יותר מ-400,000 הריונות, ולידה קיסרית מתוכננת על פי בקשת האם לא הייתה קשורה לסיכון מוגבר לארבעה סוגי זיהומים בתינוקות (יחס סיכון מתואם [aRR], 1.02).

“השכיחות העולה של לידות קיסריות ברחבי העולם, יחד עם הביקוש הגובר ללידה קיסרית מתוכננת, משכו את תשומת ליבנו כבעיה משמעותית בתחום המיילדות. היעדר ראיות ברורות התומכות או מתנגדות ללידה קיסרית מתוכננת, בשילוב עם הבנה מוגבלת של ההשפעות הבריאותיות המיידיות והארוכות הטווח מהווה אתגר גדול לגניקולוגים”, אמר המחבר הראשי של המחקר.

“ייעוץ לאמהות לעתיד בנושא זה הפך למורכב יותר בגלל היעדר נתונים מקיפים ומורכבויות אתיות”, אמר, והוסיף כי “בהתחשב באתגרים המתודולוגיים והאתיים בביצוע ניסויים קליניים בניתוחים מסוג זה, הבנו את הצורך במחקרים תצפיתיים באיכות גבוהה המתמקדים בתוצאות של אמהות ותינוקות”.

בקנדה, כ-30% מהלידות הן לידה קיסרית מתוכננת, מתוכן 2% מבוצעות לבקשת האם ללא התוויות רפואיות מתאימות. מחקרים רבים על לידה קיסרית מתוכננת לבקשת האם וסיכון לזיהום בקרב תינוקות מסתמכים על נתונים מנהליים עם אינדיקציות מוגדרות בצורה לא מתאימה ללידה קיסרית מתוכננת, כתבו מחברי המחקר, מה שהוביל לביצוע המחקר שלהם.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה