ביטוי יתר של PD-L1 נפוץ בסרטן שד מטפלסטי (J Clin Pathol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Pathology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בנשים עם תת-סוג נדיר של סרטן שד, Metaplastic Carcinoma, לעיתים קרובות קיים ביטוי יתר של PD-L1 (Programmed Death-Ligand 1) בתאי הסרטן.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סרטן שד מטפלסטי הינו תת-סוג נדיר של קרצינומה של השד, המגיב באופן פחות משמעותי לטיפול כימותרפי, בהשוואה לקרצינומה דוקטאלית. במונחים מולקולאריים, סרטן שד זה לרוב מתאפיין בקולטנים שליליים להורמונים, אך בעל פרוגנוזה גרועה יותר מגידולים אחרים שליליים לקולטנים אלו. אין מחקרים רבים להערכת סמנים ספציפיים להערכת התגובה לטיפול בנשים אלו ובמחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לאפיין את הגידולים ברמה המולקולארית ולבחון את ביטוי PD-L1 כהתערבות עתידית אפשרית.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הפרופיל של 297 דגימות (75 מקרים של סרטן שד מטפלסטי, 32 מקרים של סרטן שד חיובי ל-HER2, 106 מקרים של סרטן שד שלילי לקולטנים להורמונים ו-84 מקרים של סרטן שד חיובי להורמונים.

הגנים המוטנטיים הנפוצים ביותר בדגימות של סרטן שד מטפלסטי כללו את TP53 (56%) ו-PIK3CA (23%). מוטאציות פתוגניות בגנים אחרים, כולל HRAS, FBXW7, PTEN, AKT1 ו-SMAD4, היו נדירות. ביטוי PD-L1 זוהה בשיעור גבוה יותר משמעותית של דגימות סרטן שד מטפלסטי (46%) לעומת סוגים אחרים של סרטן שד (6% מהגידולים החיוביים להורמונים, 6% מממאירויות שד חיוביות ל-HER2 ו-9% לגידולי שד שליליים לקולטנים להורמונים).

ממצאי המחקר עשויים לשמש במחקרים קליניים להערכת תוצאות הטיפול בתרופות המכוונות כנגד PD-L1.

J Clin Pathol. 2017;70(3):255-259

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה