אנדוקרינולוגיה ילדים

בדיקות סקר לסרטן צוואר הרחם – מהי הגישה הנכונה? (Cancer)

סקר שנערך לאחרונה שתוצאותיו פורסמו בכתב העת Cancer מצא כי רק מעט רופאים עוקבים אחר המלצות החדשות של ארגון ה-ACS לבדיקות סקר לצוואר הרחם והסיבות לכך הן מגוונות

בשנת 2020, האגודה האמריקנית לסרטן (ACS) עדכנה את ההנחיות שלה לבדיקות סקר לצוואר הרחם, והציעה שני שינויים עיקריים: להתחיל בדיקה לסרטן צוואר הרחם בגיל 25, ולא בגיל 21, וביצוע בדיקות ראשוניות לוירוס הפפילומה האנושי (HPV), במקום בדיקת Pap. עם זאת, סקר שנערך לאחרונה שתוצאותיו פורסמו בכתב העת Cancer, מצא כי רק מעט רופאים עוקבים אחר המלצות ה-ACS אלו והסיבות לכך הן מגוונות.

לפי הסקר, ראשית, אחת הסיבות היא שרופאים רבים לא בטוחים כיצד ליישב הנחיות אלו עם ההנחיות הסותרות לבדיקת סרטן צוואר הרחם של ארגון גדול אחר – כוח המשימה של שירותי מניעה בארה”ב (USPSTF), שפרסם הנחיות ב-2018. למרות שהנחיות ה-ACS מבוססות על ניתוח של העדויות העדכניות, ההמלצות הללו מאתגרות את אלו של USPSTF, מה שמכתיב את הכיסוי הביטוחי בארה”ב. בנוסף, בשנה שעברה, המכללה האמריקאית למיילדות וגניקולוגיה (ACOG) התאימה את ההנחיות שלה לאלה של USPSTF. ה-USPSTF ממליץ לנשים בסיכון ממוצע להתחיל בדיקות Pap, לא HPV, בגיל 21, ומרחיב את האפשרויות לבדיקות HPV ראשוניות, בדיקות Pap, או שניהם יחד החל מגיל 30. ה-ACS, לעומת זאת, אומר בדיקת HPV ראשונית היא גישת המיון המועדפת מההתחלה, שאמורה להיות בגיל 25.

יש לציין, כי יותר ממחצית ממשתתפי הסקר אמרו שהם יהיו מוכנים לאמץ את הנחיות ה-ACS אם ראיות טובות יותר יתמכו בשינויים ואם ארגונים רפואיים מקצועיים אחרים יאשרו אותם. באשר לשינוי הגיל, המשתתפים הדגישו מגוון יתרונות למעבר לגיל בדיקה מאוחר יותר, כולל שייתכן שבדיקה מוקדמת לא תהיה בעלת ערך ועיכוב בדיקה עשוי להפחית טיפול יתר.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה