ילדים

חברת פייזר החלה מחקר להערכת חיסון כנגד נגיף הקורונה בבני נוער (מתוך ה-USA Today)

חברת פייזר כוללת עתה גם בני נוער במחקרים קליניים להערכת החיסון של החברה כנגד נגיף הקורונה, עם הרחבת גיל ההשתתפות כך שגם תלמידי תיכון וחטיבות ביניים יוכלו לקחת חלק במחקר, כך על-פי ה-USA Today.

חברת פייזר הינה חברת התרופות היחידה המתירה לקטינים להצטרף למחקרים להערכת חיסון כנגד נגיף הקורונה בשלב זה. החברה תחילה הפחיתה את הגיל ל-16 שנים, כאשר השבוע פורסמה הודעה לפיה החיסון ניתן לילד בן 12 שנים.

מומחים לרפואת חיסונים ולרפואת ילדים הביעו תגובות מעורבות. חלק טענו כי על חברות התרופות להמתין עד שהחיסונים יאושרו במבוגרים, אך אחרים תומכים בצורך להתקדם בבדיקת החיסונים בקבוצות ספציפיות שונות, כולל קטינים.

מאפייני המחלה הנגיפית עשויים להיות שונים בילדים, סוגיה שהובילה לשאלה אם יש לבחון את התוצאות במבוגרים ובקטינים באותה עת. עם זאת, אחרים טענו כי המגפה הנוראית שחווה העולם בשנה האחרונה תומכת בפרוטוקולים שונים אשר יכללו בני נוער וילדים במחקרים קליניים מוקדם ככל הניתן.

החיסון של חברת פייזר ניתן לקטינים בשבוע שעבר  ולילד בן 12 שנים ביום חמישי האחרון, וזהו המתנדב הצעיר ביותר עד כה. מהנתונים עלו מעט תופעות לוואי, הנפוצות שבהן כללו עייפות, כאבי שרירים באתר הזריקה וכאבי מפרקים למשך מספר ימים.

חברת פייזר לא מסרה פרטים אודות התוכנית לבני נוער, אך עדכנה כי תבחן את החיסון בקבוצת גיל אחת לפני שתעבור לבחינת החיסונים בגילאים צעירים יותר.

מתוך ה-USA Today

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה