ילדים

קונצנזוס מומחים לטיפול בילדים ומבוגרים צעירים עם ויטיליגו (JAMA Dermatology)

קונצנזוס מומחים שפורסם ב-JAMA Dermatology כלל הנחיות חדשות לטיפול בילדים, מתבגרים ומבוגרים צעירים עם ויטיליגו

קונצנזוס מומחים שפורסם ב-JAMA Dermatology כלל הנחיות חדשות לטיפול בילדים, מתבגרים ומבוגרים צעירים עם ויטיליגו. לפי ההנחיות מעכבי calcineurin מקומיים (TCIs), קורטיקוסטרואידים מקומיים (TCSs) ומעכבי Janus kinase מקומיים (JAK) נתמכים כטיפולים העיקריים.

בעוד שמחצית ממקרי הויטיליגו מתבטאים בשני העשורים הראשונים של החיים, טרם היו הנחיות ספציפיות לטיפול במטופלים בילדים, מתבגרים ובוגרים צעירים עם ויטיליגו.
בסך הכל, נסקרו 50 מאמרים על קורטיקוסטרואידים מקומיים ו/או מעכבי calcineurin מקומיים, חמישה על מעכבי Janus kinase מקומיים, ושניים כל אחד על pseudocatalase ו-microdermabrasion.

לפי ההנחיות, מעכבי calcineurin מקומיים, קורטיקוסטרואידים מקומיים, מעכבי Janus kinase מקומיים ופוטותרפיה, במיוחד טיפול באור אולטרה סגול צר (UV)-B, הם טיפולים מרכזיים; השילוב של אור UV-B וטיפול מקומי עשוי לשפר את הפיגמנטציה הראשונית.

בנוסף, מומלץ ניטור ארוך טווח לסרטן העור, ומוצעת חשיפה קצרה ל-UV חיצונית לילדים עם המחלה. מעכבי calcineurin מקומיים, כגון tacrolimus ו-pimecrolimus, מומלצים כטיפול קו ראשון, במיוחד על הפנים, פעמיים ביום למשך ≥ 3 חודשים; מומלץ להמשיך להשתמש במשך 6-12 חודשים נוספים אם נצפתה פיגמנטציה.

עוד הומלץ כי הבחירה בקורטיקוסטרואידים מקומיים תלויה באתר ובמשך השימוש המתוכנן. שימוש קצר טווח או חפיפה עם מעכבי calcineurin מקומיים מומלץ בגלל הסיכון לאטרופיה עם שימוש ארוך טווח בקורטיקוסטרואידים מקומיים. תרופות מ-class 5-6 הם אפשרות נוספת. בנוסף, עבור אזורים עם עור דק, קורטיקוסטרואידים מקומיים יכולים להיחשב כטיפולי קו שני.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה