האם יש לאימונותרפיה מקום בסרטן הלבלב?

מחקר חדש שהוצג במפגש השנתי של האגודה האמריקאית לחקר הסרטן בחן האם לאימונותרפיה יש תפקיד בסביבה ניאו-אדג'ובנטית לפני ניתוח והדגים תוצאות מבטיחות

ניסיונות רבים בוצעו על מנת להשתמש באימונותרפיה כדי לשפר את התוצאות בסרטן הלבלב, אך הם לא צלחו. הניסויים, לעומת זאת, התמקדו בהוספת מעכבי נקודת ביקורת חיסונית לכימותרפיה במחלה גרורתית, ונותרה השאלה האם לאימונותרפיה עשויה להיות תפקיד בסביבה הניאו-אדג’ובנטית לפני הניתוח. המחקר הראשון שבדק השערה זו, שהוצג במפגש השנתי של האגודה האמריקאית לחקר הסרטן (AACR) 2024, הראה תוצאות מבטיחות.

מחקר הפיילוט הקטן, בעל זרוע אחת, כלל 28 חולים עם סרטן לבלב שניתן לכריתה באופן גבולי, כלומר שלגידולים הייתה מידה מסוימת של מעורבות כלי דם. יש לציין כי 20% מגידולי הלבלב ניתנים לכריתה באופן גבולי, ציין מחבר המחקר. החולים קיבלו 480 מ”ג של nivolumab לווריד כל 4 שבועות בתוספת כימותרפיה mFOLFIRINOX (oxaliplatin, irinotecan, leucovorin ו-5-fluorouracil) בימים 1 ו-15 של מחזור בן 28 הימים.

חולים שהגיעו למחלה הניתנת לכריתה לאחר שלושה מחזורים המשיכו לניתוח; במקרים שלא, הטיפול נמשך עוד 3 חודשים. המספר החציוני של המחזורים היה 5.5, וכמעט כל החולים השלימו לפחות שלושה. בסך הכל, ל-19 מתוך 22 החולים שהמשיכו לניתוח (86%) הייתה תגובה פתולוגית לטיפול ניאו-אדג’ובנטי עם nivolumab , כולל שתי תגובות מלאות, שתי תגובות כמעט מלאות ו-15 תגובות חלקיות.

מבין המטופלים שעברו ניתוח, 21 עברו כריתות R0, כלומר שוליים ניתוחיים שליליים ללא גידול. זהו יעד מפתח מכיוון שכריתות R0 מנבאות הישרדות ארוכה יותר, ו”צריך לעשות כל מאמץ כדי להגיע לתוצאה זו”, ציין מחבר המחקר, ו”החולה הנותר עבר כריתה R1″. חציון ההישרדות ללא התקדמות היה 21.9 חודשים בקרב כל החולים ו-27.3 חודשים בקרב 22 החולים שעברו כריתה.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה