בריאות הציבור-קידום בריאות

מנכל משרד הבריאות פרופ’ חזי לוי, מינה ועדת מעקב אחרי יעילות ובטיחות החיסונים נגד נגיף קורונה

הודעת משרד הבריאות

פרופ חזי לוי :?מתן החיסונים הינו ארוע רפואי חשוב שראוי ללמוד את השלכותיו. כמו גם לטפל באופן מיידי ולתחקר אירועים בלתי צפויים.
לכן מיניתי ועדה רבת משתתפים מתחומי מקצוע שונים שתפקידה לעקוב אחר מתן החיסונים לתת הוראות מקצועיות , לבדוק אירועים עם תופעות לוואי ואירועי בטיחות וללמוד את כל המרקם האפידימיולוגי ויעילות החיסון ובטיחותו.?
בכתב המינוי לוועדת המעקב מופיעים נציגי משרד הבריאות, נציגי קופות חולים , נציגי צוות טיפול מגפות, נציגי אקדמיה ונציגי ציבור.

כיו?ר הוועדה תשמש ד?ר שרון אלרעי פרייס.
בתפקיד מרכז הוועדה ישמש ד?ר בעז לב.

הוועדה תקבע תהליכי עבודה  ווידוא קבלת מידע זמין מקופות החולים לגבי מתחסנים, מחלות רקע ותופעות לוואי.

הוועדה תעקוב אחר ארועים המדווחים בסמיכות לקבלת החיסונים, תבצע הערכת חיסוניות נרכשת בקרב מחוסנים לאחר תהליך החיסון , תייעץ בכתיבת נהלים והנחיות בהיבטי בטיחות ויעילות החיסון, תייעץ בסוגיות מקצועיות במהלך מבצע החיסונים ותעביר מידע לציבור לגבי נתוני בטיחות ויעילות של החיסונים באופן שקוף ותדיר.

רצ?ב כתב המינוי.

הערת המערכת: ישראל בתור המדינה המובילה בעולם בהתחסנות ובזכות העובדה שכל המתחסנים בהגדרה נמצאים במאגרי המידע של הקופות, מה שעשוי להקל על אפשרות המעקב והבקרה, ובהמשך ניתוח מידע, עשוייה להוות מקור מידע מעולה לכלל העולם, ובעל ערך מדעי וכלכלי רב. לצורך כך כדאי אולי לשקול שוב את הרעיון שכבר עולה ויורד כ-20 שנה בערך : תיק רפואי מאוחד לכל מבוטח ללא קשר לקופה אליה הוא שייך.

יש להניח כמובן שהוועדה גם תעקוב אחר יעילות החיסון מפני הוריאנטים החדשים של הנגיף, נקודה שמהווה מקור דאגה גדול.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה