בריאות הציבור-קידום בריאות

רמב”ם דיווח למשרד הבריאות על התפרצות חיידק אצינובקטר בבית החולים – שנבלמה

14 מקרים של הדבקות בחיידק האצינובקטר זוהו בין חודש ספטמבר לנובמבר באגף הפנימי של בית החולים רמב"ם, כך דיווחה הנהלת בית החולים השבוע למשרד הבריאות.

יחידת הזיהומים בבית החולים זיהתה כי המקור לזיהום הגיע ממטופל קשיש המתגורר באחד מבתי האבות בעיר. דוברות בית החולים כי בשלב זה ההתפרצות נבלמה וכי בבית החולים מאושפז כעת רק מטופל אחד עם החיידק הנמצא בבידוד.

החיידק, העמיד לתרופות אנטיביוטיות רבות הוא אחד מהגורמים לזיהומים נרכשים בבית החולים, ועלול לגרום לתמותה בין השאר בשל אלח דם וזיהומים בצנתרים ופצעי ניתוח.

דוברות רמב”ם: “הנהלת רמב”ם העבירה השבוע דיווח למשרד הבריאות על התפרצות זיהום של חיידק  עמיד מסוג אצינובקטר באגף הפנימי של בית החולים. מחודש ספטמבר ועד סוף נובמבר זוהו באגף 14 מקרים של הדבקות בחיידק. לפי בדיקת יחידת הזיהומים בבית החולים,  המקור לזיהום היה אצל מטופל קשיש שהגיע מאחד מבתי האבות בעיר, ובעקבותיו נדבקו מטופלים נוספים. ברמב”ם נקטו בעקבות מצבור ההידבקויות בחיידק פעולות רבות שכללו סיקור נרחב להמצאות החיידק, ייעוד צוותים טיפוליים, תצפיות ומשוב, החלפת ציוד ועוד. בשלב זה ההתפרצות נבלמה ובבית החולים מאושפז כעת מטופל אחד, בבידוד,  עם החיידק.”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה