תרגילי יוגה עשויים להפחית תדירות פרכוסים וחרדה (Neurology)

תכנית בת שלושה חודשים הכוללת אימוני יוגה ומשלבת תרגילי נשימה עמוקה ומדיטציה מלווה בירידה משמעותית בתדירות פרכוסים, חרדה ותחושת סטיגמה בקרב חולי אפילפסיה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Neurology.

המחקר כלל משתתפים בגילאי 18-60 שנים עם אפילפסיה, עם מדד Kilifi Stigma Scale of Epilepsy של 4 נקודות ומעלה. מדד של מעל אחוזון 66 מעיד על תחושת סטיגמה משמעותית. החולים סבלו מפרכוס אחד בשבוע, בממוצע, מרביתם נטלו לפחות שתי תרופות נוגדות-פרכוס.

קבוצת ההתערבות כללה 80 נשים אשר לקחו חלק בתכנית יוגה עם תרגילים לשחרור שרירים, תרגילי נשימה איטית ומסונכרנת ומדיטציה. קבוצת הביקורת כללה 80 נשים אשר לקחו חלק בתרגילי דמה, ללא הוראות אודות תרגילי נשימה או קשב לתנועות גוף.

נשים בשתי הקבוצות השתתפו בשבעה מפגשי יוגה בני שעה ותחת השגחה לאורך שלושה חודשים והתבקשו לתרגל את ההתערבויות בבית חמש פעמים בשבוע, בשילוב עם מודול הדרכה אודות אפילפסיה.

בקרב משתתפות בזרוע ההתערבות תועדה ירידה משמעותית בתחושת סטיגמה, בהשוואה לקבוצת הביקורת (p-0.01). שיעור המשתתפות בקבוצת ההתערבות עם ירידה של לפחות 50% בתדירות פרכוסים (יחס סיכויים של 4.11, p=0.01) והפוגה מלאה של הפרכוסים (יחס סיכויים של 7.4, p=0.005) בתום ששת חודשי המעקב היה גבוה יותר משמעותית, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

בהשוואה לנשים בקבוצת הביקורת, תועד שיפור משמעותי גם במדדי חרדה (p=0.032) ואיכות חיים (p<0.001) בקבוצת ההתערבות. בקרב נשים בקבוצת ההתערבות תועד גם שיפור משמעותי בליקוי קוגניטיבי בהשוואה לקבוצת הביקורת (p<0.004).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי תרגילי יוגה עשויים להקל על נטל אפילפסיה ואיכות החיים הכוללת ע”י הפחתת תחושת הסטיגמה שחווים החולים.

Neurology, Nov 8, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה