בריאות הציבור-קידום בריאות

עדויות חדשות תומכות ביעילות אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 להפחתת משקל לאחר ניתוח בריאטרי (J Clin Endocrinol Metab)

עדויות חדשות שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism תומכות ביעילות של Liraglutide ו-Semaglutide להפחתת משקל במבוגרים לאחר ניתוח בריאטרי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיים צורך גובר בפיתוח גישות להפחתת משקל לאחר ניתוח בריאטרי על-מנת למנוע או לצמצם את היקף העלייה במשקל הגוף לאחר ההתערבות הניתוחית. אין נתונים אודות תוצאות הטיפול בתרופות ממשפחת אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 באוכלוסיות אלו והחוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה להערכת ההשפעה של תרופות ממשפחה זו על השינוי במשקל הגוף במטופלים לאחר ניתוח בריאטרי.

חיפוש במאגרי MEDLINE/PubMed, EMBASE ו-ClinicalTrials.gov לזיהוי מחקרים תצפיתיים ואקראיים/מבוקרים הוביל לזיהוי 17 מחקרים שענו על קריטריוני הסקירה, אשר כללו 1,164 משתתפים.

ממכלול הנתונים מ-14 מחקרים תצפיתיים להערכת ההשפעה של אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 לאחר ניתוח בריאטרי עלה כי נרשמה ירידה של 7.83 ק”ג במשקל הגוף, בהשוואה למשקל טרם הטיפול (רווח בר-סמך 95% של 9.27- עד 6.38- ק”ג).

בכל הנוגע לסבילות הטיפול, 23% מהמשתתפים דיווחו על תופעת לוואי כלשהי, אך רק 7% הפסיקו את הטיפול.

הנתונים ממחקרים אקראיים ומבוקרים הראו כי הטיפול באגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 הוביל לירידה במשקל בהיקף של 4.36 ק”ג (רווח בר-סמך 95% של 0.42- עד 8.30-), בהשוואה לפלסבו, עם פרופיל בטיחות דומה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים במתן Liraglutide ו-Semaglutide לטיפול במבוגרים לאחר ניתוח בריאטרי במטרה לעודד הפחתת משקל, כאשר לתרופות אלו פרופיל בטיחות מתקבל על הדעת.

J Clin Endocrinol Metab, March 15, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה