מחלות זיהומיות

זוהו ביטויים עיניים של תסמונת זיקה מולדת (JAMA Ophthalmo)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Ophthalmology מדווחים חוקרים כי ביילודים עם תסמונת זיקה מולדת ישנם ביטויים עיניים חמורים בשתי העיניים.

במהלך השנים 2015 ו-2016 החוקרים בחנו 43 יילודים עם תסמונת זיקה מולדת (28 בנות ו-15 בנים, גיל ממוצע של חודשיים בעת הבדיקה) בשני מרכזים בקולומביה וונצואלה. אף אחת מהאימהות לא סבלה מבעיות עיניות במהלך תקופת המחקר או במהלך ההיריון.

היילודים השלימו בדיקות עיניים, כולל בדיקת אופתלמוסקופיה עם הרחבת אישונים, וכן בדיקות סרולוגיות לשלילת טוקסופלזמה, אדמה, עגבת, CMV ו-HIV.

בכל היילודים זוהו בעיות חמורות בשתי העיניים. ממצאים בעצב הראיה כללו היפופלזיה עם סימן טבעת כפולה וחיוורון ובחמישה נבדקים (11.6%) זוהו יחס מוגבר בין שקערורית והדסקה. הפרעות מקולאריות זוהו ב-27 יילודים (63%) ומקולופתיה לקונארית זוהתה בשלושה יילודים (7%). בשלושה יילודים תועדה צלקת כוריו-רטינאלית.

ב-11 יילודים (26%) זוהו נגעים משולבים בחלק האחורי ובחמישה (12%) אובחנה גלאוקומה מולדת, כולל מאפיינים דוגמת פוטופוביה, לחץ תוך-עיני מוגבר ועכירות קרנית בלידה.

בסיכומו של דבר, ב-12% מהיילודים עם זיהום מולד בנגיף זיקה ומיקרוצפליה תועדו הפרעות בסגמנט קדמי וב-88% זוהו הפרעות מקולאריות ובעצ הראיה.

החוקרים קוראים להשלים מעקב ארוך-טווח במטרה לקבוע את החשיבו תהאמיתית של ממצאי המחקר באשר לליקויי ראייה ספציפיים.

JAMA Ophthalmol 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה