עיניים

מה בין תנוחת השינה ובין הסיכון להתקדמות גלאוקומה? (Curr Opin Ophthalmol)

במאמר שפורסם בכתב העת Current Opinion in Ophthalmology מדווחים חוקרים על תוצאות סקירה, מהן עולה קשר אפשרי בין תנוחות שינה מסוימות ובין לחץ תוך-עיני גבוה, אם כי הקשר בין תנוחת השינה והתקדמות גלאוקומה לא היה כה ברור.

במסגרת הסקירה ביקשו החוקרים להבין טוב יותר את ההשפעה של תנוחת השינה על גלאוקומה.

מחקרים שפורסמו לאחרונה דיווחו על עליה של פחות מ-2 מ”מ כספית בלחץ התוך-עיני בכל עין במעבר ממצב שכיבה על הגב לשכיבה על הצד. שכיבה על צד ימין זוהתה כצד המועדף ביותר לתנוחת שינה. חלק מהעדויות הציעו כי העליה התנוחתית בלחץ התוך-עיני נותרת לאורך זמן ולכן עלולה להוביל להחמרה והתקדמות גלאוקומה. עם זאת, מחקרים רבים לא הצליחו להדגים קשר מובהק.

באופן אידיאלי, מחקרים עתידיים יזהו גורמי סיכון לעליה גדולה יותר בלחץ התוך-עיני משנית לתנוחת השינה ויסייעו בזיהוי חולים בהם תתכן תועלת גדולה יותר משינוי תנוחת השינה. עד כה, תרופות וטיפול לייזר לא נמצאו יעילים במניעת העליה בלחץ התוך-עיני בעקבות תנוחת השינה, אם כי ניתוח גלאוקומה הוביל להפחתת היקף העליה הנ”ל. העלאת מראשות המיטה עשויה להביא לעליה קטנה יותר גם כן.

החוקרים מסכמים וכותבים כי תנוחות שינה מסוימות מלוות בלחץ תוך-עיני גבוה יותר, אם כי הקשר בין תנוחת השינה ובין התקדמות גלאוקומה אינו ברור.

Curr Opin Ophthalmol. 2019;30(6):484-490

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה