Aging

תכנית טיפולית חדשה המשלבת כמה גישות לאיזון מטבולי מדגימה תוצאות מבטיחות בשיפור זכרון ותפקוד קוגנטיבי בחולי אלצהיימר (Aging)

ע”פ דיווח ב-Aging תכנית טיפולית ייחודית חדשה המשלבת מס’ טיפולים וגישה מותאמת אישית השיגה יעילות בשיפור תפקוד זכרון בחולי אלצהיימר.

מדובר אמנם במחקר קטן עדיין של 10 משתתפים בלבד, אך הגישה המבוססת על מודל המחלה של אלצהיימר ואשר מערבת כמה אמצעים המיועדים להשיג הגברה מטבולית לצורך יצירת ניורודגנרציה (ובקיצור MEND) .הדגימה שיעורי הצלחה גבוהים.

עשרת המטופלים הראשונים שהשתתפו בתכנית היו במצב של איבוד זכרון הקשור לאלצהיימר, הפרעה אמנסטית קוגנטיבית קלה (aMCI) או הפרעה קוגנטיבית סובייקטיבית (SCI) .

9 מתוך 10 המטופלים הדגימו שיפור אובייקטיבי או סובייקטיבי בקוגניציה בתוך 3-6 חודשים, עם כשלון אחד של מטופל שהיה בשלב מתקדם מאוד של אלצהיימר.

6 מהמטופלים אשר הפסיקו לעבוד או היו בקשיים לשמירת מקום עבודתם בזמן התחלת הטיפול, היו מסוגלים לחזור לעבודה תוך הדגמת שיפור בביצועים.

השיפור שנמצא היה עקבי ובנקודת זמן זו, זמן המעקב הארוך ביותר הוא של שנתיים ושנה וחצי מתחילת הטיפול, עם שיפור עקבי וניכר.

לדעת החוקרים תוצאות אלה מצביעות על כך שיש מקום לקיים מחקר גדול ונרחב יותר שיבחן את התכנית התראופוטית המוצעת על ידי החוקרים.

לדעת החוקרים התוצאות מצביעות גם שלפחות בשלב המוקדם של ירידה בתפקוד הקוגנטיבי תהליך מטבולי עשוי להיות מועיל. מעבר לכך, בהתחשב בכך שטיפולים קיימים לעצירת הפגיעה הקוגנטיבית בחולי אלצהיימר  נכשלו עד כה, התוצאות מעלות את האפשרות ששיטה תראופוטית זו עשויה להיות יעילה כפלטופרמה שעל בסיסה טיפולים תרופתיים שנכשלו עשויים להצליח .

החוקרים מדגישים כי בבסיס השיטה נמצא העיקרון שבדומה למחלות כרוניות אחרות כמו טרשת עוקרים קרדיווסקולרית, אין זה מספיק להביא את הפרמטרים המטבוליים לרמה נורמלית אלא להשיג בהם אופטימיזציה מלאה .

AGING,  Reversal of cognitive decline: A novel therapeutic program

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה