Aging

מדיטציה קשורה להפחתת תהליך הזדקנות המוח (Front. Psychol)


ע”פ מחקר חדש מה-Front. Psychol  מוחם של אנשים הנוהגים לעשות מדיטציה נוטה להזדקן פחות מזה של האוכלוסייה הרגילה.

החוקרים מציינים ברקע כי בעוד שתוחלת החיים הכוללת עולה, המוח האנושי עדיין מתחיל את תהליך ההתדרדרות שלו לאחר שני העשורים הראשונים, וממשיך להתדרדר ככל שעולה הגיל.

לכן,   מסבירים החוקרים, לטכניקות אשר מונעות את האפקט השלילי של ההזדקנות על המוח עשוי להיות תפקיד חשוב ומועיל. המחקר הקיים, למרות היותו מצומצם מצביע על כך שמדיטציה יכולה להיות מועמדת אטרקטיבית כטיפול מונע אפקטיבי בשל היותה נגישה ולא יקרה.

במחקר זה בחנו החוקרים את הקשר בין גיל וחומר אפור במוח ע”י ניתוח חזור של קבוצת מדגם של 100 אנשים שנהגו לבצע מדיטציה לאורך זמן, וזאת בהשוואה לקבוצת ביקורת בגיל בין 24-77 .  כאשר נחקר הקשר בין חומר אפור מקומי עם גיל, נמצא קשר שלילי הן בקבוצה שנהגה לבצע מוטיבציה והן בקבוצת הביקורת, מה שמצביע על ירידה בריכוז ככל שהגיל עולה. 

עם זאת, השיפוע של קו הרגרסיה היה תלול יותר והמקדם של הקורלציה היה חזק יותר בקבוצת הביקורת בהשוואה לקבוצת המדיטציה. מעבר לכך, השפעת הגיל על התחומים במוח הייתה נרחבת יותר בקבוצת הבקרה מאשר בקבוצת המדיטציה, עם אינטראקציה מובהקת של גיל – קבוצה באזורים רבים במוח.

החוקרים מסכמים כי ממצאים אלה מצביעים על כך שתהליך ההתנוונות של חומר אפור במוח הקשור לגיל קטן יותר באנשים הנוהגים לבצע באופן קבוע מדיטציה.

Front. Psychol., 21 January 2015

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה