Aging

קריאה למאבק בירידה הקוגניטיבית באוכלוסייה המזדקנת והמלצות מעשיות לשמירת התפקוד הקוגניטיבי (דו”ח IOM)

אנשים מבוגרים יכולים לעשות משהו במטרה להיאבק עם הירידה ההדרגתית של התפקוד הקוגנטיבי שמתרחשת באופן טבעי ככל שהגיל עולה, כך מכריז המכון האמריקאי לרפואה (IOM) בדו”ח חדש שהוא מפרסם השבוע.  הועדה מטעם  ה-IOM טוענת כי מלבד מקרים הקשורים להשפעה של מחלות נוירולוגיות כמו אלצהיימר, אנשים מכל הגילים יכולים וצריכים לפעול ב-3 מסלולים בכדי לקדם או לשמר את בריאותם הקוגניטיבית:


  • להיות פעילים מבחינה גופנית

  • להפחית ולשלוט בגורמי סיכון קרדיווסקולריים לרבות לחץ דם גבוה, סוכרת ועישון

  • לקיים שיחות וסקירות קבועות עם אנשי מקצוע בתחום הבריאות אודות מצבי בריאות ותרופות אשר עלולים להשפיע לרעה על התפקוד הקוגניטיבי.

ל-3 פעולות אלה יש את העדויות הטובות ביותר לקידום ושימור בריאות קוגניטיבית , מסבירה ועדת ה-IOM . פעילויות אחרות שעשויות לסייע כוללות :


  • להיות פעיל מבחינה חברתית ואינטלקטואלית ולהמשיך לחפש הזדמנויות ללמוד דברים חדשים

  • לשאוף לשינה תקינה ובמקרה הצורך להתייעץ עם אנשי מקצוע במקרה של הפרעות שינה.

  • לפעול למניעת ירידה חדה ופתאומית של תפקוד קוגניטיבי (כמו דליריום) הקשורה עם טיפולים תרופתיים או אשפוז.

  • לבדוק בזהירות מוצרים המשווקים לצרכנים במטרה לשמר בריאות קוגניטיבית כמו תרופות, תוספים טבעיים ואימון קוגניטיבי .

מחברי הדו”ח מעירים שעדיין לא ברור אם גירוי קוגניטיבי כמו אימון פורמלי או פעילויות יום יומיות כמו להרכיב פאזלים, קריאה, או ללמוד נגינה על כלי מוזיקלי עשויים לשמר או לשפר את התפקוד המוחי באופן שעשוי להשפיע על התפקוד היום יומי.  המחברים מציינים שתוצאות המחקרים שבחנו פעילויות אלה לא היו עקביות.

גם לגבי התועלת של צריכת תוספי ויטמינים קיימת עדות מוגבלת , מציינים מחברי הוד”ח והם טוענים שהספרות הרפואית אינה מספקת עדות משכנעת שהתערבות כזו עשויה למנועה ירידה קוגניטיבית.

הדו”ח ממליץ על כך שרשויות פדרליות ירחיבו את המחקר על גורמי הסיכון וההגנה המשפיעים על פגיעה/מניעה של תפקוד קוגניטיבי במבוגרים. הדו”ח קורא גם לאירגונים ולסקטור הפרטי לחקור ולפתח כלים ושיטות למניעת הירידה בבריאות הקוגניטיבית באוכלוסייה המזדקנת.

המחברים מסכמים בכך שככל שהאוכלוסייה הולכת ומזדקנת, לפגיעה הקוגניטיבית הקשורה לגיל תהיה השפעה הולכת וגדלה , והחשש מ”צונאמי כסף” הולך וגדל, ולכן על החברה להיערך לכך ולהביא את המאבק בפגיעה הקוגניטיבית הקשורה לגיל למרכז הבמה.  

לדו”ח המלא

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה