Anaemia

אספירין עלול לגרום להחמרת אנמיה (Annals of Internal Medicine)

מחקר חדש הראה כי אנשים מבוגרים הנוטלים באופן קבוע אספירין במינון נמוך נמצאים בסיכון גבוה ב-20% לפתח אנמיה, אפילו בהיעדר דימום קודם

מחקר חדש שפורסם ב- Annals of Internal Medicineהראה כי אנשים מבוגרים הנוטלים באופן קבוע אספירין במינון נמוך נמצאים בסיכון גבוה ב-20% לפתח אנמיה, אפילו בהיעדר דימום קודם. החוקרת הראשית, ד”ר זואי מכבילתן, מומחית להמטולוגיה מאוניברסיטת מונאש באוסטרליה, אמרה כי “ידענו ממחקרים קודמים שאספירין במינון נמוך מעלה את הסיכון לדימום משמעותי, אך מהמחקר שלנו עולה כי אספירין גם מגביר את הסיכון לאנמיה”.

אנמיה הינה מצב שכיח בקרב מטופלים קשישים, אשר יכול לגרום לעייפות, דופק מהיר או לא סדיר, כאבי ראש, כאבי חזה, צפצופים באוזניים ועוד. כמו כן, אנמיה עלולה להחמיר מצבים אחרים כמו אי ספיקת לב, פגיעה קוגניטיבית ודיכאון בקרב אנשים בגילאי 65 ומעלה.

ה-USPSTF שינה את המלצתו לגבי טיפל באספירין למניעה ראשונית של מחלות לב וכלי דם בשנת 2022, והמליץ ש​​לא להתחיל במינון נמוך של אספירין למבוגרים בני 60 ומעלה. במסגרת המחקר, כ-50% מהמטופלים מעל גיל 60 נטלו אספירין למניעה משנת 2011 עד 2018.

תוצאות המחקר הראו כי שכיחות האנמיה הייתה 51 אירועים לכל 1000 שנות אדם בקבוצת האספירין לעומת 43 אירועים לכל 1000 שנות אדם בקבוצת הפלצבו. כמו כן, ההסתברות המשוערת לפתח אנמיה במהלך 5 שנים הייתה 23.5% (95% CI 22.4%-24.6%) בקבוצת האספירין ו-20.3% (95% CI 19.3%-21.4%) בקבוצת הפלצבו. המחקר גם מצא כי מטופלים שנטלו אספירין היו בסבירות גבוהה יותר לרמות נמוכות יותר של פריטין בסרום בתום 3 שנות מעקב מאשר אלו שקיבלו פלצבו, כך שהירידה הממוצעת בפריטין בקרב נוטלי האספירין הייתה גדולה ב-11.5% (95% CI 9.3%-13.7%) מאשר בקרב נוטלי הפלצבו.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה