Bladder cancer

עדויות חדשות תומכות באפשרות הפחתת טיפול באופיואידים לאחר כריתה רדיקאלית של השלפוחית (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Society of Urologic Oncology)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Society of Urology Oncology עולה כי ניתן להפחית את היקף השימוש באופיואידים סביב ניתוחי כריתה רדיקאלית של שלפוחית השתן בשל ממאירות בשלפוחית, ללא עליה במדדי כאב.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לקבוע את ההשפעה של פרוטוקול להפחתת שימוש באופיואידים על חשיפה לאופיואידים, איזון כאב, התאוששות באשפוז וסיבוכים בקרב חולים לאחר כריתה רדיקאלית של שלפוחית השתן. הפרוטוקול כלל מסלולי התאוששות מאושרים, משטר טיפול בכאב המצמצם את השימוש באופיואידים ושיפור הדרכת החולים והרופאים בכל הנוגע לתרופות שאינן אופיואידיות. חשיפה לאופיואידים חושבה על-פי MED (Morphine Equivalent Dose) ונבחנה בין חולים עם כריתה רדיקאלית של השלפוחית לאחר יישום הפרוטוקול לצמצום היקף הטיפול ובין חולים תחת טיפול מסורתי.

מדגם המחקר כלל 104 חולים לאחר כריתה רדיקאלית של שלפוחית השתן, מבין אלו 54 (52%) לקחו חלק בקבוצת ההתערבות, שכללה פרוטוקול לצמצום היקף השימוש באופיואידים. חולים בקבוצת ההתערבות נרשמה ירידה מובהקת סטטיסטית בחשיפה לאופיואידים במהלך השהות ביחידת הרדמה (p=0.003) ובמהלך ההתאוששות לאחר הניתוח (85.7 MED לעומת 352.6 MED, p<0.001). פרוטוקול צמצום היקף השימוש באופיואידים לווה בירידה מובהקת סטטיסטית בשיעור אירועים חריגים על-רקע טיפול בתרופות ממשפחת אופיואידים. לא תועדו הבדלים במדדי כאב, משך האשפוז, אשפוזים חוזרים, או סיבוכים או תמותה לאחר 90 ימים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי פרוטוקול ייעודי להפחתת שימוש באופיואידים לווה בירידה בהיקף השימוש בתרופות אלו בשיעור של 77%, ללא פגיעה באיזון כאב או העלאת סיבוכים. הממצאים תומכים ביעילות תרופות לא-אופיואידיות באיזון כאב לאחר-ניתוח ומדגישים את חשיבות המטפלים בהפחתת חשיפה לאופיואידים לאחר ניתוח כריתה רדיקאלית של השלפוחית.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Society of Urologic Oncology

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה