Bleeding

היעילות והבטיחות של נוגדי-קרישה פומיים ישירים בקרב קשישים בשנות ה-80 לחייהם (Am J Med)

במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי בקשישים בשנות ה-80 לחייהם עם אבחנה של תרומבואמבוליזם ורידי, נוגדי-קרישה פומיים ישירים הדגימו יעילות ובטיחות דומות לאלו של אנטגוניסטים לוויטמין K.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ההשפעות של נוגדי-קרישה פומיים ישירים בקרב קשישים בעשור התשיעי לחייהם עם עדות לתרומבואמבוליזם ורידי אינן מובנות היטב. להערכת הנושא הם השלימו מחקר להערכת הבטיחות והיעילות של נוגדי-קרישה פומיים ישירים בהשוואה לאנטגוניסטים לוויטמין K בקרב קשישים בשנות ה-80 לחייהם עם תרומבואמבוליזם ורידי.

מחקר העוקבה הבינלאומי כלל חולים שנכללו במאגרי נתונים רפואיים בקוויבק, קנדה ובגרמניה. החוקרים יצרו שני מדגמים מבוססי-אוכלוסייה של קשישים בעשור התשיעי לחייהם עם אבחנה של תרומבואמבוליזם ורידי שהחלו טיפול בנוגדי-קרישה פומיים ישירים או אנטגוניסטים לוויטמין K.

ניתוח סטטיסטי שימש להערכת שיעורי הישנות תרומבואמבוליזם ורידי, דימום מג’ורי ותמותה מכל-סיבה.

מדגם המחקר כלל 6,737 קשישים בשנות ה-80 לחייהם עם אבחנה של תרומבואמבוליזם ורידי (2,556 חולים מקוויבק ו-4,181 חולים מגרמניה) אשר החלו טיפול בנוגדי-קרישה פומיים ישירים (3,778 חולים) או אנטגוניסטים לוויטמין K (2,959 חולים).

בהשוואה לאנטגוניסטים לוויטמין K, טיפול בנוגדי-קרישה פומיים ישירים לווה בסיכון דומה להישנות תרומבואמבוליזם ורידי (יחס סיכון משוקלל של 0.80, רווח בר-סמך 95% של 0.43-1.46), דימום מג’ורי (יחס סיכון משוקלל של 0.96, רווח בר-סמך 95% של 0.57-1.63) ותמותה מכל-סיבה (יחס סיכון משוקלל של 1.04, רווח בר-סמך 95% של 0.81-1.34).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בשימוש בנוגדי-קרישה פומיים ישירים בחולים בשנות ה-80 לחייהם עם אבחנה של תרומבואמבוליזם ורידי.

 

Am J Med, Sep 20, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה