Breast cancer

היעילות, בטיחות ורעילות טיפול אדג’וונטי ב-Abemaciclib כנגד סרטן שד מוקדם ובסיכון גבוה (Expert Rev Anticancer Ther)

במאמר סקירה שפורסם בכתב העת Expert Review of Anticancer Therapy סקרו מומחים את העדויות באשר לבטיחות, סבילות ויעילות Abemaciclib (ורזניו) בטיפול בנשים עם סרטן שד בסיכון גבוה וכותבים כי מדובר בטיפול הולם ויעיל בנשים עם סרטן שד בסיכון גבוה, עם מעורבות קשריות לימפה, חיובי לקולטנים להורמונים ושלילי ל-HER2.

מרבית המקרים החדשים של סרטן שד פולשני המאובחנים בארצות הברית נובעים ממעבר אותות דרך קולטנים להורמונים. משנת 2015, הטיפול במעכבי CDK4/6 הפך לטיפול הסטנדרטי בשילוב עם טיפול אנדוקריני בנשים עם מחלה גרורתית וחיובית לקולטנים להורמונים.

כיום ישנם שלושה תכשירים מאושרים לטיפול בסרטן שד גרורתי וחיובי לקולטנים להורמונים, כולל Abemaciclib, Ribociclib ו-Palbociclib. לאור הארכת הישרדות ללא-התקדמות מחלה ושיפור ההישרדות הכוללת בנשים עם מחלה גרורתי, הושלמו מחקרים להשוואת התועלת של הוספת מעכב CDK4/6 בתנאים אדג’וונטי לנשים בסיכון גבוה להישנות.

למרות תוצאות שליליות ממחקר PALLAS (Palbociclib) באוכלוסיות אלו, במחקר monarchE (Abemaciclib) תועד שיפור בהישרדות ללא עדות למחלה פולשנית והישרדות ללא הישנות מרוחקת לאחר שלוש שנים בנשים עם מאפייני גידול בסיכון גבוה, ממצאים שהובילו לאישור הטיפול.

במאמר הסקירה הנוכחי דנים המומחים בנתונים הזמינים, האוכלוסיות שנבחנו ובאילו מקרים מאושר השימוש ב- Abemaciclib, לצד התייחסות לבטיחות, סבילות והפחות מינון טיפול בנשים אלו.

המומחים בדעה כי על-סמך הנתונים הזמינים בנושא, העדויות תומכות ביעילות Abemaciclib כנגד סרטן שד בסיכון גבוה, עם מעורבות קשריות לימפה, חיובי לקולטנים להורמונים ושלילי ל-HER2.

 

Expert Rev Anticancer Ther. 2022 Jun 30

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה