Colorectal cancer

הוספת Bevacizumab לטיפול ב-Trifluridine ו-Tipiracil משפרת הישרדות חולים עם סרטן מעי גס ורקטום מתקדם (מתוך Businesswire)

מנתונים חדשים עולה כי הוספת Bevacizumab (אווסטין) לטיפול ב-Trifluridine ו-Tipiracil מובילה לשיפור ההישרדות הכוללת בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום מתקדם.

החוקרים מסבירים כי משלב Trifluridine ו-Tipiracil הינו טיפול פומי המבוסס על מנגנון פעולה כפול לשמירה על פעילות קלינית. Trifluridine הינו אנאלוג נוקלאוזידי בעל פעילות כנגד-גידולים מאחר ומשבש את פעילות הדנ”א. הריכוז בדם של Trifludirine נשמר הודות ל-Tipiracil, המעכב את אנזים Thymidine Phosphorylase המפרק את Trifluridine.

מחקר SUNLIGHT הינו מחקר אקראי בשלב 3 אשר  כלל 492 חולים עם סרטן מעי גס ורקטום גרורתי ועמיד לשני קווי טיפול כימותרפי. המשתתפים במחקר חולקו באקראי ביחס 1:1 לקבלת Trifluridine ו-Tipiracil בלבד או בשילוב עם Bevacizumab.

המחקר ענה על התוצא העיקרי שהגדירו החוקרים והדגים עדיפות למשלב Trifluridine ו-Tipiracil עם Bevacizumab מבחינת ההישרדות הכוללת של החולים עם סרטן מעי גס ורקטום מתקדם. תוצאי סיום משניים של המחקר כללו את שיעורי הישרדות ללא-התקדמות, שיעורי תגובה כוללים, שיעורי בקרת מחלה, איכות חיים, בטיחות וסבילות, אך נתונים אלו טרם פורסמו.

התוצאות המלאות של מחקר SUNLIGHT יפורסמו באחד הכנסים המדעיים הקרובים.

החוקרים מסבירים כי ממצאי מחקר SUNLIGHT עשויים להצביע על התקדמות משמעותית בטיפול בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום גרורתי בהם תועדה התקדמות של המחלה הממארת לאחר שני קווי טיפול כימותרפי סטנדרטי. שילוב Trifluridine ו-Tipiracil ביחד עם Bevacizumab עשוי להביא להארכת ההישרדות של חולים אלו, בהם מכלול אפשרויות הטיפול הקיימות הוא מוגבל.

 

מתוך Businesswire

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה