Dental and Oral disorders

הסבילות לחומצה של חיידקים מפלאק שנאסף משיניים עם עששת ומשיניים בריאות

מטרת מחקר זה להשוות את הסבילות לחומצה של חיידקים מדגימות פלאק (plaque) מאזורים שונים בשיניים של מטופלים עם ובלי עששת.

הפלאק נאסף משיניים עם סימני עששת ומשיניים בריאות באותו נבדק, וכן משיניים של נבדקים ללא עששת. בנוסף לגידול על מצע אגר דם (blood agar), דגימות הפלאק תורבתו גם על מצע לא-סלקטיבי של אגר מוצק עם בופר ל-4, pH 7.0, 6.0, 5.5, 5.0, 4.5על מנת למנוע אבדן הסתגלות לחומצה בתקופת בידוד החיידקים מהפלאק.

התוצאות הראו שכ-50% מכלל החיידקי הפלאק שצמחו משיניים עם עששת, וכן משיניים בריאות היו מסוגלים לצמוח ב- 5.5 pH ו-1% ב-pH 5, ערכי pH שנחשבים קריטיים לדה-מינרליזציה של זגוגית (enamel) השן.

ב-5 pH קבוצת ה-Streptococcus הייתה הדומיננטית, אך mutans streptococci היוו פחות מחצי מהספירה הסטרפטוקוקלית החיה. זני סטרפטוקוקים אחרים שנמצאו עמידים לחומצה היו Streptococcus anginosus, Streptococcus constellatus, Streptococcus gordonii, Streptococcus intermedius, Streptococcus mitis, Streptococcus oralis,Streptococcus salivarius and Streptococcus sanguis.

ניתוח של תוצאות המחקר העיד ש- mutans streptococciבפלאק הדנטלי היו בעלי שונות גבוהה מבחינת הסבילות לחומצה, הן בשיניים עם עששת והן בשיניים בריאות היתה כמות משמעותית של mutans streptococci ללא עמידות לחומצה.

למאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה