Leukemias

דו’ח הסרטן האמריקני השנתי- הפחתה במספר מקרי המוות על רקע סרטן בארה’ב

הדו”ח השנתי על מחלת הסרטן שפורסם בימים אלו בארה”ב קובע כי יותר חולי סרטן אמריקנים שורדים 5 שנים ויותר, וכי נמשכת ההפחתה בסך שיעור היארעות המחלה.

מחלת הסרטן נותרה גורם המוות השני במעלה, לאחר מחלות לב, והשנה 1,380,000 אמריקנים יאובחנו, ו- 537,700 ימותו ממחלת הסרטן. כך בדו”ח המשותף ל- American Cancer Society, ל- CDC, National Cancer Institute, ול- North American Association of Central Cancer Registries.

התמותה הכוללת מכל סוגי מחלת הסרטן פחתה בחצי אחוז בכל שנה, משנת 1991 ועד שנת 2001, נכתב בדו”ח, וזאת תודות למניעה, אבחון מוקדם, וטיפולים טובים יותר.

לראשונה נרשמה הפחתה בכמות הנשים שאובחנו עם סרטן של הריאה (0.2% פחות מאשר בשנת 1975(. עם זאת סרטן זה צפוי להיות מאובחן אצל 174,000 אמריקנים השנה, ו- 160,000 צפויים למות מהמחלה.

הדו”ח משווה בין שיעורי תמותה לאחר 5 שנים בין חולים שאובחנו בין השנים 1975 ו- 1979, ובין חולים שאובחנו בין 1995 ו-2000. שיפור של 10% בשיעור ההישרדות נרשם בגברים עם גידולים של הערמונית, המעי הגס והכליה, לימפומות מסוג non-Hodgkin, מלנומה ולויקמיה, ובנשים עם גידולים של המעי הגס, הכליה, השד, ולימפומות מסוג non-Hodgkin.

שיפור קטן בלבד בסיכויי ההישרדות נרשם עבור חולים בסרטן של הריאה, הלבלב והכבד. בנוסף, חולים מכמעט כל קבוצת מיעוט אתנית וגזעית, היו בעלי סיכון גבוה יותר למות מהמחלה, בהשוואה לחולים לבנים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה