Medical Management

אישה בת 68 עם כאבים באיזור הלסת : הדגמה של אבחנה מבדלת בעזרת e-MedDDx

לפניכם מקרה נוסף שבו נעשה שימוש בכלי העזר לביצוע אבחנה מבדלת , ה-e-Med DDx המדגים אופן השימוש האפשרי במערכת.

אישה בת 68 פונה לרופא המטפל בתלונות על כאבים באזור הלסת, המחמירים בזמן אכילה. היא שוללת טיפולי שיניים לאחרונה ואינה מודעת לבעיות שיניים כלשהן בעברה. ברקע, מדובר באישה בריאה בד”כ, שאינה נוטלת תרופות באופן קבוע. לאחר הערכת רופא פה ולסת ורופא שיניים לא נמצאת הסיבה לתלונותיה של החולה.

ככלי לעזרה באבחנה המבדלת, הרופא המטפל נעזר בתוכנת    DDxעם הכנסת כאב בלסת (Jaw Pain ) כסימפטום ראשי, באישה בטווח הגילאי 60-75 שנים (בגורמי הסיכון):

לאחר הקלקה על קבלת הצעות לאבחנות אפשריות מתקבלות מספר תוצאות מעניינות:

מאחר והחולה עבר בדיקת רופא שיניים ובדיקת פה ולסת, הרופא המטפל מנסה לברר אודות תסמינים העשויים להתאים לזיהום בנגיף ההרפס שקדמו לתלונות החולה (כאפשרות לתסמונת נוירלגיה פוסט-הרפטית), אך המטופלת  שוללת זאת מכל וכל. לבדיקת האפשרות של Temporal Arteritis (הקרויה גם Giant Cell Arteritis ) הרופא מקליק על האבחנה הזו ב-DDx ונכנס למידע המפורט המוצג בתכנת האיפוקרטס המקושרת ל-DDx להערכת כיווני התקדמות אפשריים:

בעקבות המידע המוצג באבחנה זו באיפוקרטס, הרופא משלים בדיקות דם כלליות, כמו גם שקיעת דם, ומתקבלת תוצאה של 90 מ”מ לשעה. תוצאות בדיקות ל-RF ו-  ANAהן שליליות. לאור תמונה קלינית ומעבדתית העשויה להתאים לאבחנה זו, הרופא מפנה את המטופלת להשלמת ביופסיה של העורק הטמפוראלי ומאשר את האבחנה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה