Medical Management

משרד הבריאות מדווח על הישגים משמעותיים בתקציב המדינה ל-2023-2024

משרד הבריאות

בהודעה מטעם המשרד הבריאות, מדווחת הדוברת שירה סולומון על שורת הישגים שהושגו במהלך הדיונים על תקציב המדינה לשנת 2023-4:
* הגדלת התוספת הדמוגרפית לקופות החולים בגובה של 150 מלשח מהשנה הבאה – וכל שנה לאחריה
* הגדלת התוספת השנתית לסל הבריאות ל650 מלשח גם בשנים הבאות.
* תוספת של 100 מלשח לתכניות מניעה ושירותים וצרכים נוספים
* תכנית מיטות רב שנתית למערכת האשפוז הכללית שתכלול תוספת של 1500 מיטות אשפוז כלליות עד לשנת 2027 זאת לצד הקצאת של 280 מיטות למרכזי השיקום החדשים הצפויים להפתח בצפון ובירושלים לצד תכנית זאת סוכם על תוספת לתקציבי הפיתוח של מערכת הבריאות בסך של 850 מלשח לחמש שנים.
* תיקון מודל התקצוב לבתי חולים כלליים כך שיכיל מקדם מחירים המשקף תוספת של יותר מ70 מלשח לכל שנה. תוספת שנתית של 60 מלשח בכל שנה כך שסך התוספת התקציבית לבי״ח תעמוד בשנת 2024 על 260 מלשח
* תיושם רפורמת להרחבת הסדרי הבחירה שפורסמה להערות ציבור.
* הרחבת התכנית לבריאות הנפש. התכנית תאפשר להמשיך ולחזק את השירותים הקהילתיים על ידי הרחבת היצע השירותים (טיפולים בקהילה, טיפול אינטנסיביים, בתים מאזנים ועוד) התחלת יישום וועדת מלמד לשיפור האשפוז הפסיכיאטרי במרכזים לברהנ והבטחת יציבותם הפיננסית.
* תוספת של 200 מיטות אשפוז לחיזוק המערך הפסיכיאטרי בבתי החולים הכלליים, והמשך הקמת מסגרות קהילתיות למאושפזים.
* תכנית לחיזוק מערך הגריאטריה. התכנית תכלול בין היתר תקציב להרחבת היצע המיטות במחסור, שמירת יציבות הכלכלית של המרכזים הגריאטריים וחיזוק המערך הקהילתי המונע.
* הרחבת הרפורמה בהיצע כח האדם במערכת הבריאות על מנת להמשיך ולהרחיב את מספר לומדי הרפואה, הסיעוד ומקצועות הבריאות והרחבת תכניות לחיזוק כח האדם בפריפריה.
* התחלת יישום וועדת חדשנות בבריאות בהובלת משרד הבריאות והאוצר זאת לצד חקיקת חוק מהפכת המידע לניוד מידע על ידי המטופל.

בהודעת הדוברת צוין כי הסיכום שהושג הוא תוצאה של מעורבות אישית של יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי שדאג להבטיח מיצוי מלא של כל הניתן של ההסכם הקואליציוני בתחום הבריאות. מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר ״מערכת הבריאות היא מערכת שיודעת לצעוד קדימה במהירות ולהוביל תהליכים משמעותיים בזמן קצר כאשר ניתנים לה המשאבים הנחוצים לכך. באופן מובן לא השגנו את כל הדרישות שלנו, אך התקציב שהתקבל הבוקר יאפשר למערכת להמשיך לתת את המענים הנדרשים כדי לשמר את המערכת ולהתחיל ללהיערך לאתגרי העתיד. הנחנו בתקציב את התשתית לקביעת מנגנונים להבטחת האיתנות הכלכלית של הקופות ובתי החולים תוך יצירת מנגנונים רגולטוריים להבטחת העמידה במסגרות התקציב. בעבודה משותפת של משרד הבריאות ומשרד האוצר נמשיך לקדם מנגנון להבטחת התקציב הנדרש לקופות החולים תוך קביעת מנגנונים לעמידה של הקופות במסגרות התקציב… ההישג הזה הוא של כל המערכת ומוביליה, עבור המטופלים והמטפלים ובמטרה להבטיח כי המערכת הישראלית תמשיך להיות אי של מצוינות, המקדם את הערכים הקבועים בחוק ביטוח בריאות ממלכתי של צדק שוויון וערבות הדדית, ושמירה על המערכת בלב הקונסנזוס הלאומי…”

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה