Medical Management

בית הדין לעבודה, בעקבות הבקשה לצו שהגיש שר הבריאות: על הרופאים לשוב לעבודה (YNET)

STRIKE DOCTOR

בית הדין לעבודה פסק כי על הרופאים והרופאות, ששבתו הבוקר במחאה על חקיקת ביטול עילת הסבירות בכנסת, לשוב לעבודה, וזאת בעקבות צו מניעה שהגיש שר הבריאות משה ארבל.

מבית הדין נמסר “אנו סבורים כי שביתה מחאה בת שעתיים יש בה כדי לממש את זכות המחאה, אולם לא מעבר לכך”. במכונים ומרפאות חוץ רבות כבר בוטלו התורים ליום זה.

בכתבה ב-YNET נכתב כי המדינה עתרה לבית הדין האזורי לעבודה בבת ים וביקשה צו מניעה כנגד השביתה. שר הבריאות ביקש מראש ההסתדרות לסיים את השביתה בצהריים, אך הם סירבו, ובית הדין התערב והורה על חזה מיידית לעבודה כדי “לצמצם ככל האפשר את הפגיעה במטופלים ובחולים.

בתגובה מסר יו”ר ההסתדרות הרפואית, פרופ’ ציון חגי, על החלטת ביה”ד לעבודה:

*”אנו מכבדים את החלטה בית הדין לעבודה אך איננו מסכימים עם ההחלטה.
לאור זאת הורנו לרופאות ולרופאים לשוב לעבודתם, לאחר שביתה שנמשכה לאורך רוב יום העבודה. לפנינו מאבק ארוך וההכרזה שלנו השבוע על סכסוך עבודה תאפשר לנו יותר כלים להמשך, לרבות האפשרות לפתוח בשביתה כללית, להבדיל משביתת מחאה עליה עמד ביה”ד”.*

לדברי פרופ’ חגי, אכן, כפי שקבע ביה”ד, ההודעה על השביתה נמסרה רק אתמול ב-20:00, וזאת יום לאחר הכרזה על סכסוך עבודה. עם זאת, הרי מובן מאליו כי הדבר נובע מן העובדה שהכנסת העבירה את החוק לביטול עילת הסבירות רק בשעות הצהריים המאוחרות, ומכאן לוח הזמנים הדחוק. “ביטול עילת הסבירות מהווה סכנה אמיתית ומוחשית למערכת הבריאות ולצוותי הרפואה, ואין מדובר בחשש תיאורטי. בכוונתנו למצות את מלוא ההליכים והצעדים שעומדים לרשותנו כדי להיאבק ברוע הגזירה״ מסר פרופ’ חגי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה