Medical Management

חשש במערכת הבריאות מעזיבה מאסיבית של רופאים ורופאות לחו”ל; מאבק ‘החלוקים הלבנים’ ו’אין בריאות נפש בלי דמוקרטיה’: הפיכה המשטרית תפגע באופן אנוש במערכת הבריאות ובתושבי ישראל

DOCTORS TIRED

חשש במערכת הבריאות מעזיבה מאסיבית של רופאים ורופאות לחו”ל, בעקבות חקיקת הרפורמה במערכת המשפט.

בכירים במערכת הבריאות, כולל מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, כינסו אמש מפגש מקוון מיוחד לרופאים ולרופאות – ובו קראו לאלו ששוקלים רילוקיישן – להישאר.

בפגישה, מנכ”ל משרד הבריאות אמר ששר הבריאות עודכן לגביה. לדבריו, “המערכת תשמור על האתוס המקצועי שלה ועל קבלת ההחלטות המקצועית”.

לכתבתו של נוב ראובני ב”כאן 11″

דוברת מאבק ‘החלוקים הלבנים’ ו”אין בריאות נפש בלי דמוקרטיה’ הוציאה הבוקר הודעה נוקבת:

“ממשלת ישראל והעומד בראשה נושאים באחריות המלאה לשבר הקיים בחברה הישראלית ולפגיעה בדמוקרטיה הליברלית. אנחנו נתנגד למשטר סמכותני בכל דרך כי עוד לא אבדה תקוותנו להיות עם חופשי בארצנו… מזה כחצי שנה מתריעים/ות אלפי רופאים/ות ועובדי/ות מקצועות בריאות הגוף והנפש בישראל כי ההפיכה המשטרית תפגע באופן אנוש במערכת הבריאות ובתושבי ישראל. הסברנו את הסכנות הטמונות בשינוי סדרי המשטר במדינה והזהרנו כי לא נוכל למלא את תפקידנו בהתאם לחובה הפרופסיונלית המוטלת עלינו לאחר קידום ההפיכה המשטרית ובכללה ביטול עילת הסבירות. כפי שהודה השבוע בבית הדין שר הבריאות, הנזקים לבריאות כלל לא נדונו בתהליך החקיקה הדורסני. עם זאת, כל קריאותינו בחודשים האחרונים נענו בהתעלמות מוחלטת של מנכ”ל משרד הבריאות, שר הבריאות וראש ממשלת ישראל. ההתעלמות מהאזהרות הביאה את מערכת הבריאות הישראלית, הנמצאת גם כך במצב קשה, לנפילה לתהום.

בשעות קשות אלו אנו שוקלים/ות את המשך צעדינו. ברור לכל כי אין ביכולתנו לדאוג למטופלים/ות במדינה שאינה דמוקרטיה ליברלית, המונעת מאיתנו לבצע את תפקידנו ומסכנת את בריאות הציבור.יש מאיתנו שילחמו למען המדינה מתוכה ויש שבשל החורבן נערכים לשינוי מקום המגורים והעבודה ומשם ילחמו למען מדינה לשוב אליה.אנחנו מזמינים/ות אתכם/ן לצפות בסדרת הרשת המתארת את הצפוי לבוא לנוכח צעדי הממשלה, בפרט בפרק האחרון. לצערנו התחזיות המבהילות הולכות ומתגשמות”.

לסדרת הסרטונים שיצרו קבוצות המאבק ניתנת לצפייה ביוטיוב, בקישור כאן

 

4 תגובות
  1. יאיר הופמן
    יאיר הופמן אומר:

    אתם יכולים לזרוע חול בעיניים, או לחלופין לתמון ראשכם בחול. רבים מאיתנו מוצאים כספים לחו”ל רוכשים דירות, וכן מבררים אופציות. הזרע שנזרע ינבט – מאות רופאים יעזבו בשנה הקרוב. הרבה שלא תכננו לצאת מכאן. עוד אלפים מחכים עוד קצת. מספיק מאות רופאים שיצאו מכאן – זה מספיק כדי לפגוע בשירות שלנו – של מערכת הבריאות. הוסיפו את אלו שלא יחזרו מפלושיפ – ואת אלה שלא יחזרו בסיום לימודיהם בארצות העולם. המצב נוראי. אנחנו בקטסטרופה שיש לה איש אחד שאחראי לה – למה – כי בדברי הימים ג הוא יופיע כאשם – כפי שמלכי ישראל ויהודה נרשמים על החורבן.
    ישראל לא תוכל לשרוד ללא ההון האנושי. לא רופאים, לא הייטקיסטים, לא עובדי רפא”ל, לא המעט קצינים בכירים שלא מחדשים חוזים, לא אלפי החוקרים ובוגרי האוניברסיטאות.
    ישראל לא תוכל להתקיים ללא האנשים האלה.
    ולכן הפחד. והוא מתוגבר היטב בממשלה המובלת על ידי מפלגות גזעניות, כוחות כהניסטים, חסידים וליטאים שעולם התורה חשוב להם מקיום המדינה. וכמובן – מובל בהסתה פרועה נגד “העליתות”.
    המדינה באמת על סף חורבן ויש רק דרך אחת לנסות ולהצילה – לעצור הכל.
    להקים צוות ניסוח הכולל נציגי ציבור מהטובים שבאקדמיה, מהזרמים השונים, רבנים ונציגי ציבור ישראלים יהודים וערבים, וגם נציגי הקהילות היהודיות בעולם. לעצור הכל ולנסח אמנה חברתית חדשה שתעמוד במקביל למגילת העצמאות ותהבה בסיס לחוקה לישראל 2024.

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה