Medical Management

מתקפת סייבר בבית החולים מעייני הישועה גרמה להשבתת מערכות מחשוב מנהלתיות

משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי עודכנו במהלך הלילה אודות מתקפת סייבר בבית החולים מעייני הישועה שגרמה להשבתת מערכות המחשוב המינהלתיות. צוותים של משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי שהו במהלך היום בבית החולים, וסייעו לטפל באירוע בשיתוף צוותי בית החולים. בתיאום עם משרד הבריאות התקבלה החלטה לא לקבל חולים למרפאות חוץ ולמכוני הדימות בבית החולים. מבית החולים עודכנו כי חולים הזקוקים להגיע למלר״ד התבקשו להגיע לבתי חולים סמוכים.

מבית החולים נמסר כי במהלך היום אושר כי המתקפה נבלמה; הנהלת ביה״ח ניתקה באופן יזום את המערכות בכדי למנוע הדבקת סייבר, זאת תוך שמירה על רציפות הטיפול במאושפזים.
מאז בלימת המתקפה, צוות ביה״ח בשיתוף עם אנשי מערך הסייבר הלאומי ואנשי משרד הבריאות פעלו לניקוי וזיכוי של מגוון הרכיבים ומערכות המחשוב בביה״ח. מבית החולים נמסר רק לאחר זיכוי של המערכות ע״י מומחי הסייבר, הן יוחזרו לפעילות בצורה מבוקרת; מרבית פעילות ביה״ח ממשיכה כסדרה, בצורה בטוחה, וכי חדרי הניתוח יעבדו מחר כמתוכנן וכך גם מרבית מרפאות החוץ. למטופלים נשלחו הודעות.

ליאור פרנקל, יו”ר פורום הסייבר באיגוד ההיי-טק ומנכל ויזם חברת ווטרפול סיקיורטי, אמר בתגובה למתקפת הסייבר כי: “למזלנו רק מערכות המחשוב, ולא ציוד רפואי, הושבתו. לפחות בינתיים. זה לא סביר שבשנת 2023 בתי חולים בארץ מושבתים ויוצאים מכלל שימוש לשעות/ימים/שבועות בגלל התקפות סייבר. זה לא שאנחנו אמורים להיות מופתעים שהם מטרות להתקפות פליליות-כופרה או טרור סייבר. בכל תקיפה כזו, כפי שראינו גם במקרה בי”ח הילל יפה, מיד מגיעים מומחים מצוותי תגובה, פרטיים וממשלתיים, ופועלים להחזיר לפעילות ולחקור מה בעצם קרה. כל זה טוב ויפה, אבל היה יותר נכון להתכונן מראש, לממש מערכות ושיטות הגנה אפקטיביות, אשר היו מונעות את הצלחת ההתקפות האלו והנזק. רק להזכירכם, בי”ח הילל יפה חזר לפעילות מלאה רק אחרי חודשים רבים ו 36 מיליון ש”ח נזקים. הפרדת מערכות מנהלתיות מציוד רפאוי ממוחשב, שימוש במוצרים המונעים חדירה והתפשטות קוד עויין, קיום מערך גיבויים מלא ומתוחזק, ועוד best practices מקובלים, יכולים למנוע את הנפילה הבאה של בית חולים, וחלילה שהתקיפה הבאה תהיה על ציוד רפואי”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה