Medical Management

ראשי האיגוד לרפואה פנימית מתריעים כי מערכת הבריאות הציבורית בפריפריה לא תעמוד בקיצור שעות תורניות המתמחים ב-1/9

ראשי האיגוד לרפואה פנימית פרסמו אמש מכתב פתוח לאזרחי מדינת ישראל, בו הם מזהירים כי במערכת הבריאות הציבורית בפריפריה אין מספיק רופאים למימוש תכנית קיצור שעות התורניות שעתידה להכנס לתוקף בצו ממשלתי בסוף השבוע הקרוב, בתחילת ספטמבר. לדבריהם, על אף שקיצור שעות התורניות הוא מהלך חיובי, במועד זה הקיצור יביא לפגיעה בציבור החולים, ובאיכות ההכשרה של דור העתיד של המתמחים.

במכתב נכתב כי “מניתוח סידור העבודה העתידי של המחלקות בהן יחול השינוי, עולה תמונה עגומה. בבקרים יעבדו בממוצע רק שניים עד ארבעה מתמחים במחלקה. כלומר, המתמחים יהיו רק בשליש מימי החודש במחלקה, דבר שיפגע ברציפות הטיפול. אין בכך די כדי להעניק שירות רפואי הולם למאושפזים. סבבי הבוקר במחלקות יתקצרו, לא יתאפשר לעבור על תיקים רפואיים של חולים מורכבים, צפויות טעויות אנוש בשל עליה בעומס העבודה במערכת (שממילא אין לה אח ורע בעולם המערבי). תדחנה החלטות בענין בדיקות רפואיות לחולים ופעילות בית החולים תשובש בשל עיכובים. לא יוותר גם זמן לשיחה עם המטופלים ובני המשפחה… נתונים אלו עברו למשרדי הבריאות והאוצר, אלא שלא זכו לעניות דעתנו להתייחסות ראויה.

בועדת הבריאות בראשות ח”כ אוריאל בוסו שהתקיימה בתחילת אוגוסט התקיים דיון פגרה במצוקה במחלקות הפנימיות בבתי החולים בארץ, לקראת רפורמת הבריאות שאמורה להכנס בתוקף ב-1 בספטמבר. בדיון אמר פרופ’ אליס: “המחלקות הפנימיות תקרוסנה ב-2 בספטמבר. לא יהי מי שיעבוד שם למחרת בבוקר”.

 

 

נוסח המכתב המלא מובא כאן:

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה