Melanoma & BCC

האם טיפול ב-Hydrochlorothiazide מעלה את הסיכון לקרצינומה קרטינוציטית ומלנומה? (J Am Acad Dermatol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Academy of Dermatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים תחת טיפול ממושך ובמינונים מצטברים גבוהים של Hydrochlorothiazide תועד סיכון מוגבר לקרצינומה קרטינוציטית ומלנומה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עדיין קיימת מחלוקת באשר לקשר בין טיפול ב- Hydrochlorothiazide ובין הסיכון לממאירויות עוריות. מטרתם כעת הייתה לקבוע אם הטיפול התרופתי מלווה בסיכון מוגבר לממאירויות עוריות בהשוואה לטיפול בתכשירים ממשפחת מעכבי ACE או חסמי תעלות סידן.

החוקרים התבססו על נתונים משישה מאגרי נתונים מקנדה וחישבו את יחס הסיכון המשוקלל לתחלואה.

מהנתונים עולה כי באופן כללי, טיפול ב- Hydrochlorothiazide אינו מלווה בסיכון מוגבר לקרצינומה קרטינוציטית בהשוואה לטיפול במעכבי ACE או חסמי תעלות סידן. עם זאת, תועד סיכון מוגבר עם חשיפה ארוכת-טווח ל- Hydrochlorothiazide (10 שנים ומעלה: יחס סיכון של 1.12, רווח בר-סמך 95% של 1.03-1.21) ועם מינונים מצטברים גבוהים יותר (100,000 מ”ג ומעלה: יחס סיכון של 1.49, רווח בר-סמך 95% של 1.27-1.76).

באשר למלנומה, טיפול ב-Hydrochlorothiazide לווה בסיכון מוגבר ב-32% (שיעורי היארעות של 64.2 לעומת 58.4 מקרים ל-100,000 שנות-אדם; יחס סיכון של 1.32, רווח בר-סמך 95% של 1.19-1.46) עם מספר חולים נדרש לנזק לאורך חמש שנות מעקב של 1,627 מטופלים וסיכון גבוה יותר עם משך טיפול ארוך יותר ועם מינונים מצטברים גבוהים יותר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על סיכון מוגבר לקרצינומה קרטינוציטית ומלנומה בחולים תחת טיפול ממושך ובמינונים מצטברים גבוהים של Hydrochlorothiazide.

J Am Acad Dermatol, Aug 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה