Menopause

תוצאות מבטיחות לטיפול משמר-שלפוחית בחולים עם ממאירות שלפוחית שתן (מתוך כנס ה-ASCO)

קרוב ל-90% מהחולים עם סרטן שלפוחית שתן החודר לשכבת השריר שרדו עם שלפוחית שתן שמורה שנה לאחר טיפול משמר-שלפוחית, כך עולה מנתונים מוקדמים של מחקר הנמשך בימים אלו ופורסמו במהלך כנס ה-ASCO (American Society of Clinical Oncology).

מדגם המחקר כלל 6 חולים להערכת בטיחות הטיפול ו-48 חולים להערכת יעילות הטיפול. כל 54 החולים החלו טיפול ב-Pembrolizumab (קיטרודה) ולאחר 2-3 שבועות עברו ניתוח TURBT (Transurethral Resection of the Bladder Tumor). לאחר 3-4 שבועות מהניתוח, החולים קיבלו 4 שבועות טיפול כימו-קרינתי עם Gemcitabine ו-Pembrolizumab. דגימות רקמה נאספו לפני ואחרי מתן Pembrolizumab ו-12 שבועות לאחר השלמת טיפול כימו-קרינתי.

התוצא העיקרי של המחקר היה שיעורי הישרדות ללא מחלה עם שלפוחית שמורה והחוקרים מדווחים כי מבין 54 החולים שטופלו בפרוטוקול זו, 89% השיגו את התוצא העיקרי לאחר שנה אחת, כולל ששת החולים הראשונים אשר מצויים כבר במעקב מזה קרוב לארבע שנים. שיעורי ההישרדות ללא מחלה עם שלפוחית שתן שמורה עמדו על 88% לאחר שנה אחת.

הטיפול המשולש, אשר כלל מתן Pembrolizumab, ניתוח וכימו-קרינה, נסבל היטב והמעקב נמשך בימים אלו במטרה לקבוע את שיעורי ההישרדות ללא-מחלה ועם שלפוחית שתן שמורה לאחר שנתיים.

האירועים החריגים הנפוצים בדרגה 1/2 כללו עייפות (41.7%), בחילות (35.4%), שלשול (33.3%), דחיפות במתן שתן (29.2%), פריחה מקולופפולרית (22.9%), ירידה בספירת טסיות (22.9%) וחוסר תאבון (20.8%). האירועים החריגים בדרגה 3/4 כללו שלשול, ירידה בספירת לימפוציטים וקוליטיס.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת פרוטוקול הטיפול משמר-שלפוחית בחולים אלו.

מתוך כנס ה-ASCO

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה