Menopause

היעילות והבטיחות של Fezolinetant בנשים עם תסמינים וזומוטוריים של מנופאוזה בדרגה בינונית-עד-חמורה (J Clin Endocrinol Metab)

טיפול יומי ב- Fezolinetant במינון 30 מ”ג ו-45 מ”ג נמצא יעיל ונסבל היטב להקלה על תסמינים וזומוטוריים בדרגה בינונית-עד-חמורה על-רקע מנופאוזה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תסמינים וזומוטוריים של מנופאוזה מופיעים בשכיחות גבוהה, מטרידים ועלולים להישאר שנים לפני ואחרי מנופאוזה. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של Fezolinetant לטיפול בתסמינים וזומוטוריים בדרגה בינונית-עד-חמורה.

החוקרים השלימו מחקר כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, בן 12 שבועות, בשלב 3, עם שלב הארכה של טיפול פעיל לאורך 40 שבועות (SKYLIGHT 2). המחקר כלל נשים בגילאי 40-65 שנים עם לפחות 7 תסמינים וזומוטוריים בדרגה בינונית-עד-חמורה בכל יום, אשר חולקו באקראי ל-12 שבועות טיפול-דמה, טיפול יומי ב- Fezolinetant במינון30 מ”ג, או Fezolinetant במינון 45 מ”ג. אלו שהשלימו את המחקר חולקו באקראי בשנית לקבלת Fezolinetant במינון 30/45 מ”ג למשך 40 שבועות נוספים.

תוצאי היעילות העיקריים כללו את השינוי היומי הממוצע מתחילת המחקר עד לאחר 4 ו-12 שבועות בתדירות וחומרת תסמינים וזומוטוריים. עוד בחנו חוקרים את בטיחות הטיפול התרופתי.

מהנתונים עולה כי שני מינוני Fezolinetant הפחיתו משמעותית את תדירות וחומרת תסמינים וזומוטוריים של מנופאוזה לאחר 4 שבועות ולאחר 12 שבועות, בהשוואה לפלסבו. באשר לתדירות תסמינים וזומוטוריים, הירידה בממוצע הריבועים הפחותים לאחר 4 שבועות לעומת פלסבו עמדו על 1.82- (P<0.001) עם Fezolinetant במינון 30 מ”ג ועל 2.55- (P<0.001) עם Fezolinetant במינון 45 מ”ג. לאחר 12 שבועות, טיפול ב- Fezolinetant במינון 30 מ”ג לווה בירידה של 0.16- (p<0.05) וטיפול ב- Fezolinetant במינון 45 מ”ג לווה בירידה של 0.29- (p<0.001).

השיפור בתדירות וחומרת תסמינים וזומוטוריים תועד לאחר שבוע אחד ונותר לאורך 52 שבועות.

אירועים חריגים חמורים על-רקע הטיפול התרופתי לא היו נפוצים ותועדוב-2% מהמטופלים ב- Fezolinetant במינון 30 מ”ג, 1% מהמטופלים ב- Fezolinetant במינון 45 מ”ג ו-0% מאלו בזרוע הפלסבו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות וסבילות Fezolinetant להקלה על תסמינים וזומוטוריים משנית למנופאוזה.

 

J Clin Endocrinol Metab, Feb 3, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה