Menopause

תרופה חדש אושרה לטיפול בגלי חום בגיל המעבר (FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר את התרופה Fezolinetant (Veozah) לטיפול בגלי חום בינוניים עד חמורים המופיעים בגיל המעבר

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר את התרופה Fezolinetant (Veozah) לטיפול בגלי חום בינוניים עד חמורים המופיעים בגיל המעבר. תרופה זו אינה מהווה טיפול הורמונלי, אלא פועלת באמצעות חסימת הפעילות של הקולטן NK3, הממלא תפקיד בוויסות טמפרטורת הגוף על ידי המוח.

ד”ר ג’נט מיינרד, מנהלת המשרד למחלות נדירות, רפואת ילדים, מומחית לאורולוגיה ולרפואת רבייה במרכז ה-FDA, אמרה כי “גלי חום המופיעים בגיל המעבר עלולים להוות נטל פיזי רציני על הנשים ולהשפיע על איכות חייהן, לפיכך, אישור תרופה חדשה המטפלת בגלי חום בינוניים עד חמורים בגיל המעבר עשויה לספק אפשרות טיפולית בטוחה ויעילה”. נכון להיום, כ-80% מהנשים בגיל המעבר סובלות מגלי חום, ואפשרות הטיפול הלא הורמונלית היחידה היא התרופה נוגדת הדיכאון Paroxetine (Brisdelle), אשר אושרה על ידי ה-FDA עוד בשנת 2013. טיפולים אחרים כוללים תרופות צמחיות ותרופות נוספות, כגון Gabapentin, Clonidine ותרופות ממשפחת ה-SSRI (Selective Serotonin Reuptake Inhibitor).

אישור ה-FDA, התבסס על התוכנית BRIGHT SKY שכללה שני מחקרים מרכזיים. במחקר השני – התרופה החדשה (Fezolinetant) הפחיתה את תדירות גלי החום לאחר שנים עשר שבועות טיפול, ויתרון זה נשמר גם בהמשך, במהלך 40 שבועות. כמו כן, חומרת התסמינים השתפרה באופן משמעותי במהלך הטיפול, בנוסף לשיפור בהפרעות שינה.

ד”ר ג’נבייב ניל-פרי, אוניברסיטת צפון קרוליינה בצ’פל היל, אמרה כי “התרופה מהווה פריצת דרך משום שעד כה לא היו אפשרויות טיפול אחרות שהן יעילות ללא תופעות לוואי משמעותיות”.

לכתבה ב- MedPage

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה