Ophthalmology Other

בילדים עם אנמיה חרמשית סיכון גבוה לאובדן ראיה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Ophthalmology)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Ophthalmology עולה כי בילדים עם אנמיה חרמשית (Sickle Cell Disease) סיכון מוגבר לאובדן ראיה.

מחקרים קודמים הראו כי בחולים מבוגרים יותר סיכון גבוה יותר לסיבוכים עיניים עקב אנמיה חרמשית, אך המחקר החדש מצא כי שליש מהצעירים בגילאי 10-25 שנים עם אנמיה חרמשית סבלו מרטינופתיה, כולל רטינופתיה לא-פרוליפרטיבית (33%) ורטינופתיה פרוליפרטיבית (6%), העלולות להתקדם עד כדי אובדן ראיה מוחלט.

בשני חולים תועדה היפרדות רשתית, כאשר בשני חולים אובחנה חסימת עורק הרשתית. חולה אחד עם חסימה של עורק הרשתית איבד את ראייתו  ונותר עם חדות ראיה מתוקנת טובה ביותר של 20/60.

ממצאי המחקר מדגישים את הצורך בהשלמת בדיקות סקר עיניות שגרתיות, לצד טיפול שיטתי ועיני הולם בילדים עם אנמיה חרמשית.

הסקירה כללה רשומות רפואיות של 652 חולים עם אנמיה חרמשית בגילאי 10-25 שנים (גיל חציוני של 14 שנים), אשר השלימו בדיקות עיניים לאורך תקופה של 12 שנים.

מעבר להערכת שיעורי רטינופתיה, החוקרים בחנו אילו טיפולים הם היעילים ביותר ומצאו כי Hydroxyurea ועירויים כרוניים הפחיתו בצורה הטובה ביותר את שיעורי רטינופתיה בכלל הגנוטיפים.

החוקרים מקווים כי אנשי צוות רפואי יסתייעו בנתונים אלו במטרה לטפל טוב יותר בחולים עם אנמיה חרמשית וכי יבוצעו בדיקות סקר עיניות בתדירות גבוהה יותר כך שניתן יהיה לנקוט בצעדים מתאימים למניעת סיבוכים מסכני-ראיה משנית למחלה זו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בהשלמת בדיקות מעקב אחר ילדים עם אנמיה חרמשית לזיהוי סיבוכים עיניים, כפי שנעשה במבוגרים.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Ophthalmology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה