Osteoporosis

עדיפות לאביניטי לעומת פרוליה לשיפור צפיפות העצם בחולים עם אוסטיאופורוזיס משנית לסטרואידים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-EULAR)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-EULAR (או European Alliance of Associations for Rheumatology) עולה עדיפות לטיפול ב-Romosozumab (אביניטי) על-פני Denosumab (פרוליה) בשיפור צפיפות העצם בחולים עם אוסטאופורוזיס משנית לגלוקוקורטיקואידים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Romosozumab הינו נוגדן חד-שבטי המאושר ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי לטיפול באוסטיאופורוזיס בנשים לאחר-מנופאוזה בסיכון גבוה לשברים.

המחקר הנוכחי כלל 70 מבוגרים עם אוסטיאופורוזיס משנית לסטרואידים ובסיכון גבוה לשבר אוסטיאופורוטי, אשר טופלו בפרדניזולון במינון יומי של 5 מ”ג ומעלה במשך לפחות 12 חודשים לפני המחקר. המשתתפים חולקו באקראי לקבלת טיפול תת-עורי באביניטי (210 מ”ג) כל חודש למשך 12 מנות או זריקה תת-עורית של פרוליה (60 מ”ג) כל שישה חודשים למשך 2 מנות.

תוצא הסיום העיקרי היה ההבדל בצפיפות העצם בעמ”ש מותני מתחילת המחקר ועד לאחר שנה אחת.

בקרב מטופלים באביניטי תועדה עליה גדולה יותר משמעותית בצפיפות העצם בעמ”ש מותני (7.3%+) לאחר שנה, בהשוואה לאלו שטופלו בפרוליה (2.3%+). בשתי הקבוצות תועדה עליה דומה בצפיפות העצם בירך לאחר שנה אחת, בעוד שצפיפות העצם בצוואר ירך לא עלתה משמעותית בשתי הקבוצות לאורך תקופת המחקר.

בזרוע הטיפול באביניטי תועדה ירידה קטנה יותר ברמות CTX, אך עליה ברמות P1NP, בהשוואה למטופלים בפרוליה.

מטופלים באביניטי דיווחו בשכיחות גבוהה יותר על כאב באתר הזריקה, אודם ונפיחות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאור ממצאי המחקר, הטיפול באביניטי עשוי לשמש כאפשרות טיפול חדשה בחולים בסיכון גבוה עם אוסטיאופורוזיס משנית לגלוקוקורטיקואידים.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-EULAR

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה