Parkinson

הטיפול בדואודופה משיג שיפור מובהק ומהיר בכל המדדים להערכת מחלת פרקינסון הן בקרב החולים והן בקרב המטפלים (J Neurol)

ע”פ מחקר חדש מה- J Neurol לטיפול בדואודופה השפעה מהירה וחיובית על מדדים קליניים ואיכות חיי חולי פרקינסון , והמטפלים (caregivers) בהם.

ברקע מציינים המחברים כי הטיפול התקני (Gold Standard ) במחלת פרקינסון (PD) הוא באמצעות levodopa / carbidopa, ששימוש ארוך טווח בו גורם לתנודות מוטוריות ולדיסקינזיות.

עירוי מתמשך של intrajejunal levodopa / carbidopa ג’ל מעי (Duodopa ®) מפחית את הסימפטומים המוטוריים והלא מוטוריים והדיסקנזיות, ומשפר את איכות החיים של המטופלים.

מטרתו של מחקר פרוספקטיבי פתוח תווית זה הייתה להעריך את השפעתה של Dodopa® על מצבם הבריאותי של חולי PD ועל מטפליהם, וכן על איכות חייהם.

נכללו 12 מטופלים עם PD מתקדם ומטפליהם.

חולי ה- PD הוערכו בתחילת המחקר, 3 ו -6 חודשים לאחר תחילת הטיפול ב- Duodopa® באמצעות

מדד Unified Parkinson’s Disease Rating Scale-Part III and IV (UPDRS-III and IV) ,  מדד הערכת חרדה ע”ש המילטון (HAM-A), ואיכות חיים של חולי פרקינסון (PDQ-39) .  המטפלים בחולים הוערכו באותו זמן כמו המטופלים תוך שימוש ב- BDI-II, HAM-A והערכת נטל על המטפלים (CBI) וציון הערכת איכות חיים SF-36 .

Unified Dyskinesia Rating Scale (UdysRS), Beck Depression Inventory (BDI-II), Hamilton Anxiety Rating Scale and Parkinson’s Disease Quality of Life Questionnaire The caregivers were assessed, at the same time as the patients, using BDI-II, HAM-A, Caregiver Burden Inventory (CBI) and SF-36 Health Status Questionnaire.

החוקרים מדווחים כי שישה חודשים לאחר התחלת הטיפול ב- Duodopa®, ציוני ה- UPDRS-III ו- IV, UdysRS, BDI-II, HAM-A ו- PDQ-39 ירדו באופן מובהק סטטיסטי (p <0.01). לאחר הטיפול ב- Duodopa, בקבוצת המטופלים, ציוני ה- BDI-II, HAM-A ו- CBI פחתו באופן מובהק , וציון איכות החיים לפי SF-36 עלה באופן מובהק (p <0.01).

הם מדווחים גם על כך שהירידה ברמת החרדה בעקבות הטיפול הייתה בקורלציה ( (r = 0.56 עם מדדים אחרים שבדקו מצב נפשי בשאלון SF-36 .

החוקרים מסכמים כי בסך הכל, Duodopa ® הדגימה יעילות גם בטווח הקצר והובילה לשיפור במדדים הקליניים ואיכות החיים של חולי PD ומטפליהם.

J Neurol. 2018 Sep;265(9):2005-2014

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה