Prostate Cancer

טיפול ADT ארוך-טווח אינו משפר תוצאות בחולים עם סרטן ערמונית בסיכון-גבוה (מתוך כנס ה-ASCO Genitourinary Cancers Symposium)  

סרטן ערמונית

טיפול ADT (או Androgen-Deprivation Therapy) ארוך-טווח כחלק מגישת טיפול משולשת לא הוביל לשיפור התוצאות בגברים עם סרטן ערמונית מקומי בסיכון גבוה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש בשלב 3 שפורסמו במהלך כנס ה-ASCO Genitourinary Cancers Symposium. ממצאי המחקר מעידים כי ניתן לשלב את הטיפול הקרינתי עם טיפול ADT קצר יותר, ללא פגיעה בהישרדות החולים.

טיפול משולש כולל קרינה חיצונית, ברכיתרפיה ו-ADT ומהווה גישת הטיפול המקובלת כנגד סרטן ערמונית בסיכון גבוה. עם זאת, המשך האופטימאלי של ADT אינו ידוע.

מחקר TRIP הינו מחקר רב-מרכזי שנועד לקבוע אם 30 חודשי טיפול ADT הובילו לתוצאות טובות יותר, בהשוואה ל-6 חודשי טיפול, כאשר ניתנו בשילוב עם ברכיתרפיה וקרינה חיצונית.

המחקר כלל 37 בתי חולים מיפן עם 332 גברים (גיל חציוני של 70 שנים; טווח 50-79 שנים) עם סרטן ערמונית ממוקם ובסיכון-גבוה, אשר הוגדר בנוכחות אחד מהבאים: שלב קליני T2C-T3A, ריכוז PSA מעל 20 ננוגרם/מ”ל, או מדד גליסון של 8 ומעלה.

בכל הגברים תועדה יכולת תפקודית של 0 או 1 לפי ECO, ללא קשריות אזוריות. חציון רמות PSA ההתחלתיות עמד על 16.2 ננוגרם/מ”ל. בשליש מהחולים (32%) תועד מדד גליסון של 8 נקודות, ב-19% מדד גליסון עמד על 9-10 וב-43% תועדו מאפיינים בדרגת סיכון גבוהה יותר.

כל הגברים קיבלו שישה חודשי טיפול ADT עם ברכיתרפיה ולאחר מכן קרינה חיצונית. החוקרים חילקו באקראי 167 גברים לקבלת 24 חודשים נוספים של טיפול ADT אדג’וונטי ו-165 גברים לזרוע מעקב בלבד.

חציון משך המעקב עמד על 9.3 שנים בזרוע הטיפול קצר-טווח ועל 9 שנים בזרוע הטיפול ארוך-טווח. בעת ניתוח הנתונים, 24 חולים בכל קבוצה הלכו לעולמם.

מהתוצאות עלה כי לא היו הבדלים מובהקים סטטיסטית בשיעורי ההיארעות המצטברים של התקדמות ביוכימית בין זרוע טיפול קצר-טווח וארוך-טווח לאחר 9 שנים (10.4% לעומת 9.5%). כאשר תמותה נבחנה כסיכון מתחרה, שיעורי ההתקדמות הביוכימית עמדו על 12.4% בזרוע הטיפול קצר-טווח ועל 14% בזרוע טיפול ארוך-טווח, כאשר ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית.

לא זוהו הבדלים משמעותיים בשיעורי ההיארעות המצטברים של התקדמות קלינית, גרורות מרוחקות, טיפול הצלה או תמותה ספציפית למחלה.  שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר 9 שנים לא היו שונים משמעותית בין זרוע טיפול קצר-טווח וזרוע טיפול ארוך-טווח (87.2% לעומת 85.9%).

לא תועדו הבדלים משמעותיים בתחלואה בדרגה 3 על-רקע טיפול אנדוקריני (0.6% לעומת 1.8%), או בתחלואה בדרגה 3 ומעלה על-רקע טיפול קרינתי (1.2% לעומת 0.6%) בין זרוע טיפול קצר-טווח וזרוע ארוך-טווח.

ממצאי המחקר אינם מעידים על תועלת טיפול ADT ארוך-טווח לעומת טיפול קצר-טווח מבחינת הישרדות ללא-התקדמות ביוכימית בחולים עם סרטן ערמונית בסיכון גבוה תחת טיפול משולב עם קרינה.

מתוך כנס ה-ASCO Genitourinary Cancers Symposium

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה