Prostate Cancer

טיפול חדש לסרטן ערמונית גרורתי עמיד לסירוס (Journal of Clinical Oncology)

ערמונית
מחקר חדש הדגים את יעילותו של משלב טיפולי שהאריך משמעותית את השרידות ללא התקדמות הרדיוגרפית במטופלים עם סרטן ערמונית גרורתי עמיד לסירוס עם HRR חיובי

מחקר חדש שפורסם ב-Journal of Clinical Oncology הראה כי טיפול משולב, הכולל Niraparib ו-Abiraterone Acetate יחד עם Prednisone (Niraparib + AAP) האריך משמעותית את השרידות ללא התקדמות הרדיוגרפית (rPFS – radiographic progression-free survival) במטופלים עם סרטן ערמונית גרורתי עמיד לסירוס (mCRPC – Metastatic castration-resistant prostate cancer) עם HRR (Homologous recombination repair) חיובי בהשוואה לטיפול הסטנדרטי שכולל רק AAP. mCRPC נותרה מחלה קטלנית ועמידה לטיפולים הסטנדרטיים הנוכחיים. שינויים ב-HRR (גנים של תיקון רקומבינציה הומולוגית), כולל שינויים ב-BRCA1/2, עשויים לגרום לרגישות של תאים סרטניים למעכבי PARP (Poly ADP-ribose polymerase), וביניהם Niraparib.

המחקר העריך את יעילות הטיפול ב- Niraparib + AAPבמטופלים עם HRR חיובי (n=423) ובמטופלים עם HRR שלילי (n=247). המטופלים הוקצו באופן אקראי (1:1) לקבוצת התערבות שטופלה ב-Niraparib + AAP ולקבוצת ביקורת שטופלה בפלצבו + AAP. ה-rPFS היווה את נקודת הסיום העיקרית, כך שבתחילה הוא הוערך בקרב המטופלים עם מוטציית BRCA1/2 ולאחר מכן בכל המטופלים עם HRR חיובי.

תוצאות המחקר הראו כי ה-rPFS החציוני בקרב המטופלים עם מוטציית BRCA1/2 היה ארוך יותר באופן משמעותי בקבוצת ההתערבות בהשוואה לקבוצת הביקורת (16.6 לעומת 10.9 חודשים; HR = 0.53, 95% CI 0.36-0.79, P = 0.001) ). כמו כן, בקרב המטופלים עם +HRR, ה-rPFS היה ארוך יותר באופן משמעותי בקבוצת ההתערבות בהשוואה לקבוצת הביקורת (16.5 לעומת 13.7 חודשים; HR = 0.73, 95% CI 0.56-0.96, P = 0.022). בנוסף לתוצאות אלו, המחקר הראה כי היה גם שיפור בנקודות סיום משניות שכללו זמן להתקדמות סימפטומטית וזמן עד תחילת טיפול כימותרפי.

למאמר ב- Journal of Clinical Oncology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה