Pulm. Hypertension

התועלת של הוספת Spironolactone לטיפול ב-Ambrisentan בטיפול ביתר לחץ דם עורקי ריאתי (Am J Cardiol)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי לשילוב של Spironolactone עם Ambrisentan תועלת בחולים עם יתר לחץ דם עורקי ריאתי (PAH או Pulmonary Arterial Hypertension).

לדברי החוקרים, מהנתונים עולה כי אלדוסטרון הינו תורם אפשרי ליתר לחץ דם עורקי ריאתי. הם מצאו כי Spironolactone, המעכב את תופעות הלוואי של אלדוסטרון על תפקוד כלי הדם הריאתיים, לווה בשיפור הסבילות למאמצים וחומרת אי-ספיקת לב כאשר ניתן בשילוב עם Ambrisentan, המהווה טיפול סטנדרטי בחולים אלו.

החוקרים בחנו את הנתונים משני מחקרים שכללו 393 חולים. ממדגם זה הם זיהו 57 חולים שחולקו באקראי לטיפול ב-Ambrisentan ופלסבו ו-10 חולים שטופלו ב-Ambrisentan עם Spironolactone. בחולים בקבוצה האחרונה המאפיינים בתחילת המחקר היו חמורים יותר.

בהשוואה לטיפול מונותרפי , בקבוצת הטיפול המשולב נרשם שיפור של 94% במרחק הליכה בשש דקות לאחר 12 שבועות ועליה של פי 1.7 ברמות BNP (B-type Natriuretic Peptide). כמו כן, החוקרים זיהו עליה של 90% במספר החולים בהם חל שיפור במדד התפקודי לפי סיווג ארגון הבריאות העולמי.

בסה”כ, ב-5.3% מהחולים בקבוצת הטיפול המונותרפי חלה התקדמות במחלה, תועד אשפוז על-רקע יתר לחץ דם עורקי ריאתי, או תמותה. אף אחד מהתוצאים הללו לא זוהה בקבוצת הטיפול המשולב.

החוקרים מודים כי דרושים מחקרים פרוספקטיביים לאישור הממצאים הרטרוספקטיביים הללו, אך בינתיים, הממצאים תומכים בנתונים מוקדמים יותר לפיהם עיכוב אלדוסטרון ואנדותלין עשויים להביא לשיפור קליני בחולים עם יתר לחץ דם עורקי ריאתי.

Am J Cardiol 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה