Urinary Incontinence

שיעורי היענות נמוכים לטיפול תרופתי כנגד פעילות-יתר של שלפוחית השתן (BJU Int)

בתוך מספר חודשים, חלק גדול מהחולים בבריטניה שנטלו תכשירים אנטי-מוסקריניים לטיפול בפעילות-יתר של שלפוחית השתן החליטו להפסיק את הטיפול התרופתי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת BJU International.

לדברי החוקרים, מהסקירה האחרונה של מרשמי רופא לטיפול בתרופות אנטי-מוסקריניות כנגד פעילות-יתר של שלפוחית השתן עולים שיעורי היענות נמוכים למשפחת תרופות זו. ההקפדה על הטיפול הייתה נפוצה יותר עם טיפול ב-Solifenacin (וסיקייר), ובאנשים מבוגרים יותר, בהשוואה לצעירים.

בשלב זה, רק ביפן ישנה תרופה המאושרת לשימוש השייכת למשפחת תרופות אחרת Mirabegron, אגוניסט של ביתא-שלוש.

החוקרים מסבירים כי לתרופות אנטי-מוסקריניות יש תופעות לוואי, כאשר הנפוצה בהן היא פה יבש, ונדרשים מספר שבועות טיפול עד להשגת התועלת המלאה. חולים רבים מתקשים עם המאזן הנ”ל בין תופעות הלוואי ובין התועלת של הטיפול ובשל חוסר שביעות רצון בוחרים בהפסקת הטיפול.

בסקירה בחנו החוקרים את הנתונים אודות כ-4,800 חולים שקיבלו מרשמים לטיפול בתרופות כנגד פעילות-יתר של שלפוחית השתן במהלך 12 חודשים בשנת 2007. התרופה הנפוצה ביותר הייתה Tolterodine בשחרור-ממושך (Detrol) והתרופה הכי פחות נפוצה הייתה Darifenacin.

לאחר שלושה חודשים, 58% מאלו שקיבלו מרשם לטיפול ב-Solifenacin המשיכו בטיפול התרופתי. באשר ל-Darifenacin, שיעור זה עמד על 52% מהחולים, 47% המשיכו בנטילת טיפול ב-Tolterodine בשחרור ממושך ושיעור דומה הקפיד על הטיפול ב-Propiverine ו46% המשיכו בטיפול ב-Tolterodine בשחרור מיידי.באשר ל-Oxybutynin בשחרור ממושך, שיעור החולים שהקפידו על הטיפול היה 44% , שיעור זה עמד על 42% עם Trospium, 40% עם Oxybutynin בשחרור מיידי ו-28% עם Flavoxate.

לאחר 12 חודשים, שיעורי ההיענות המשיכו לרדת ועמדו על 35% עם Solifenacin, 28% עם Tolterodine, 27% עם Propiverine, 26% עם Oxybutynin בשחרור-ממושך, 26% עם Trospium, 24% עם Tolterodine, 22% עם Oxybutynin בשחרור-מיידי, 17% עם Darifenacin ו-14% עם Flavoxate.

התרופה שהחולים נטלו לתקופה הממושכת ביותר הייתה Solifenacin (משך טיפול ממוצע של 187 ימים). עם יתר התרופות משך הטיפול הממוצע נע בין 77-157 ימים. מניתוח לפי תתי-קבוצות עולה כי בחולים בגיל 60 ומעלה הסבירות להקפיד על הטיפול לאורך זמן הייתה גבוהה יותר, בהשוואה לחולים צעירים יותר.

לאור הממצאים, החוקרים מאמינים כי יש מקום רב לשיפור ההיענות לטיפול תרופתי כנגד פעילות-יתר של שלפוחית השתן ויש לערוך מחקרים נוספים במטרה להבין את הסיבות לחוסר ההיענות לטיפול.

BJU Int 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה