Urinary Incontinence

הערכת התועלת של דקל ננסי על תסמיני הגדלה שפירה של הערמונית (BJU Int)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי דקל ננסי (Saw Palmetto) אינו יעיל יותר בהקלת התסמינים של ערמונית מוגדלת, בהשוואה לפלסבו.

החוקרים שערכו את המחקר מסבירים כי תכשירים שונים של דקל ננסי נבחנו במסגרת המחקר, ללא עדות משכנעת ליתרון של תכשיר זה או אחר. הם מאמינים כי אין מקום להמשיך ולבחון את התועלת של מרכיב זה.

בסקר שנערך בשנת 2007 ע”י ה-CDC, למעלה מ-1.6 מיליון מבוגרים בארצות הברית דיווחו כי השתמשו בדקל ננסי במהלך 30 הימים האחרונים. מחקרים קודמים בנושא קבעו כי דקל ננסי עשוי להקל על תסמיני הגדלה שפירה של הערמונית. עם זאת, מחקרים עדכניים יותר, שנערכו בשיטות מהימנות יותר, לא מצאו עדיפות לתמצית זו על פני פלסבו.

בסקירה הנוכחית אספו החוקרים נתונים מ-17 מחקרים שערכו השוואה בין דקל ננסי ופלסבו. המחקר ארכו עד 72 שבועות ומרביתן התבססו על מינון יומי של 320 מ”ג. הגיל הממוצע של המשתתפים היה 64 שנים.

כאשר החוקרים התמקדו במחקרים שנמשכו למעלה משישה חודשים, הם מצאו כי הגברים שנטלו את תמצית הצמחים דיווחו על פחות תסמינים ולעיתים על זרימת שתן טובה יותר, אך השיפור לא היה גדול יותר מזה שתועד בקבוצת הפלסבו.

שני מחקרים חדשים שנכללו בסקירה היו באיכות גבוהה מאוד, והם סיפוק את המידה הטובה ביותר אודות התכשירים הללו, ומהם עלה כי אין תועלת לדקל ננסי. החוקרים אף בחנו מינונים גבוהים פי 2-3 מהמקובל, במטרה לקבוע אם ישנה השפעה מועילה לתכשירים אלו.

מומחים שלא לקחו חלק במחקר ציינו כי עדיין הודגמה תועלת מסוימת לדקל ננסי. לדוגמא, אחת מקבוצות החוקרים מצאה כי 40% מהגברים שנטלו את הטיפול דיווחו על ירידה של ארבע נקודות במדד תסמינים.  החוקרים מסבירים כי לא מדובר בחוסר תגובה לדקל ננסי, אלא שהתגובה זהה לזו שהתקבלה עם טיפול-דמה, וידוע היטב כי התגובה לפלסבו היא די גבוהה.

מצד שני, הדבר אינו נטול עלות, שכן תמציות דקל ננסי נמכרות בעלות של 11 דולרים לכדורים במינונים של 90 או 320 מ”ג.

BJU Int, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה