נזקים לילדים כתוצאה משימוש בקורקינט

Deborah A. Levine, Shari L. Platt, and George L. Foltin
Scooter Injuries in Children
Pediatrics 2001; 107: e64.

נזקים לילדים כתוצאה משימוש בקורקינט

מטרה:
לתאר סדרת נזקים כתוצאה משימוש בקורקינט על ידי ילדים, במטרה להעלות את רמת המודעות של הציבור ולמנוע נזקים הללו.

שיטות:
עבודה על נזקים, בסדרה עוקבת של ילדים בני פחות מ- 18 שנים שהתקבלו למיון של בית חולים עירוני מיולי עד ספטמבר 2000. מגליונות הפונים נרשמו הנתונים הבאים: גיל, מקום התאונה, שימוש באמצעי הגנה, שמירה על ידי מבוגר, סוג הנזק וטיפול רפואי.

תוצאות:
15 ילדים נכנסו למחקר. גילם הממוצע היה 7.8 שנים. 73% היו זכרים. כ- 90% מהנזקים היו כתוצאה מנפילה. אספלט לא אחיד גרם ל- 3 נפילות ורכיבה של 2 ילדים יחדיו על קורקינט אחד גרם פעמיים לנפילות. אי-שימוש בבלם גרם לתאונה אחת וילד אחד נדרס על ידי מכונית כשעבר את הכביש. תאונות אירעו בגן ציבורי (33%), על המדרכה (47%) בבית (13%) וברחוב (7%). שמירה על ידי מבוגר הייתה ב- 50% מהמקרים. רק 2 ילדים לבשו קסדה ואף אחד לא לבש מגנים. חמישה ילדים סבלו מחבלת ראש. אחד איבד הכרה ו- 2 סבלו מהפרעות זיכרון. 3 ילדים הזדקקו ל- CT ראש ואחד לצילומי עמוד שידרה. אף אחד מילדים אלה לא לבש קסדה. 7 ילדים (47%) סבלו מחבלות בפניהם ו- 4 מהם הזדקקו לתפרים. 7 ילדים סבלו מחבלה בגפיים, (חתך אחד, ו- 6 שברים). 2 שברים דרשו טיפול כירורגי. ילד אחד נזקק להשתלת שן שיצאה ממקומה. 3 ילדים אושפזו.

מסקנות:
שימוש בקורקינט על ידי ילדים עלול לגרום לנזקים רציניים, במיוחד אצל הילד הצעיר. הנזקים האלה עלולים להשאיר הפרעות תפקודיות או קוסמטיות תמידיות. שימוש בקסדה ובמגנים יכול למנוע נזקים.

הערת העורך:
מתי ראיתם לאחרונה בארץ ילד עם המיגון שבתמונה?

למאמר המקורי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה