משפחה

לא כל מה שטבעי בריא – חשיפה לצמחי מרפא יכולה להוביל להתפתחות אסטמה

לא כל מה שטבעי בריא חשיפה לצמחי מרפא יכולה להוביל להתפתחות אסטמה

Ann Allergy Ashtma Immunol 2001;86:469-474.

בכתבה שהתפרסמה לא מכבר ב Annals of Allergy Asthma Immunology, נמסר כי רוקח אשר רקח הכנות רוקחיות אשר הכילו צמחי מרפא, מהמזרח הרחוק, פיתח אסטמה ודלקת אף.

החוקרים מבית הספר לרפואה "אג'ו" שבסואון הבחינו כי לאחד ממטופליהם, גבר בן 35, אשר עבד כ- 15 שנה בחנות אשר הכינה תרופות מצמחי מרפא היו סימפטומים של שיעול וקוצר נשימה. סימפטומים אלו נעלמו כאשר הוא היה בחופש.

בבדיקת רגישות שנערכה למטופל נמצאה תגובה חיובית חזקה לצמחים שונים. בין צמחים אלו ניתן היה למצוא: Ostericum koreanum (Kanwhal), צמח שסוברים כי יש לו תכונות אנטי-דלקתיות, Angelica Radix) Danggui), צמח שסוברים כי יש לו פעילות המרחיבה נפח דם, Cnidii rhizoma) Chunkung) שחושבים שיש לו פעולה אשר מתווכת את מערכת העצבים האוטונומית, Dioscorea (radix Sanyak), צמח מרפא לבעיות במערכת העיכול, Zingiberis (rhizoma Kunkang) צמח אשר מסייע לעיכול ו-
Pinellia ternata)Banha) צמח שנעשה בו שימוש כמדכא שיעול.

במבחן ברונכיאלי נוסף שנערך נמצאה תגובה אסתמטית מוקדמת למיצוי מצמח ה- Danggui וכן אנטיגנים ספציפים מסוג IgE, בסרום ל- Chunkung, Banha ו- Sanyak. לא נמצאו נוגדנים קושרים מסוג IgE לצמחים Kangwhal, Danggui או Kunkang.

החוקרים ציינו גם כי לאחרונה דווח כי Banha גרם לאסטמה לעובד של התעשייה הפרמצבטית. דיווח זה יחד עם המקרה הנ"ל הביא את החוקרים להסיק כי שימוש בצמחי מרפא מרובים עלול לעורר אסטמה "מקצועית" ותגובות דומות, המווסתות או שאינן מווסתות ע"י נוגדנים מסוג IgE, אצל חולה שנחשף לצמחים אלו אפילו פעם אחת.

למאמר המקורי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה