דבר העורך לגליון מס. 1 – דר' מרדכי רוזנר

אוקטובר 2001

דבר העורך

אני שמח לפתוח בזאת את מדור רפואת העיניים של e-med. אני רואה בו עוד במה להחלפת ידע בעידן הנוכחי של התפוצצות המידע והתקשורת באמצעות האינטרנט. בבסיס המדור יהיו סקירות מאמרים ברפואת עיניים.
מספר עקרונות הנחו אותי בעריכת סקירות המאמרים ברפואת עיניים ב- e-med
1. לסקור את העיתונים החשובים ברפואת העיניים כמו
IOVS, OPHTHAMOLOGY, AJO, ARCH OPHTHALMOL, BJO,
אך אם אתקל במאמר חשוב בעיתון אחר לא להימנע מלסקור גם אותו.
2. לבחור נושאים העשויים להיות מעניינים לרוב רופאי העיניים, הן במחקר בסיסי, במחקר קליני ואף פרסומים אחרים כמו מאמרי מערכת.
3. להביא סקירות קצרות כך שהקורא יוכל בזמן קצר להתעדכן בנושאים רבים ככל האפשר.
בנוסף לסקירות אביא מקרים מעניינים המלווים בתמונות קליניות והיסטופתולוגיות ואנסה להציגם כ- CPC קצרים.
אני רוצה לראות את המדור כבמה עבור רופאי העיניים דוברי עברית ולפרסם בו תגובות, הערות, מקרים מעניינים עם פתרון מוצלח ומקרים המעוררים שאלות לא פתורות.
אפשר יהיה להעלות במדור זה תמונות או מצגות מעניינות של חולים, תמונות קליניות מיוחדות, תמונות היסטופתולוגיות מעניינות וכן תצלומים או סרטים קצרים מניתוחים מעניינים.
בכל מחלקה, אני מקווה, מכינים הרופאים והמתמחים חומר על מקרים בעייתיים או מעניינים המוצגים בפורומים מצומצמים של המחלקה. רק חלק קטן מחומר עשיר זה מגיע לפגישות מורחבות יותר כמו פגישות קליניות אוניברסיטאיות, כינוסים קליניים או מתפרסם במאמרים. כיוון שהיום רוב המצגות שאנו מכינים הנן באמצעות PowerPoint, אין כל בעיה להביאן לבמה הרחבה יותר של מדור העיניים של e-med ולקבל תגובות אשר אולי יביאו לטיפול מוצלח בחולה, להתחלת מחקר בתחום או להעשרת הידע של כלל הרופאים והמתמחים.

E-med ישמש גם כמקומו של האתר של האגודה הישראלית לחקר הראיה והעין (ISVER). אפשר יהיה למצוא בו את רשימת החברים באגודה וכתובותיהם, תקנון האגודה והודעות על כינוסים. התכנית הינה שאפשר יהיה גם להירשם לכינוס ולשלוח אבסטרקט באמצעות אתר זה. באתר תפורסם תכנית הכינוס ואני מקווה שאפשר יהיה למצוא בו פרסום מלא של התקצירים ואף לשבץ בו את המצגות של ההרצאות אשר זכו להכרה כהרצאות מצטיינות.
אני מקווה שאתר האגודה הישראלית לחקר העין והראיה יהיה פעיל ולא רק פעם בשנה, לקראת כינוס האגודה.
אני חושב שהוא יכול להוות במה נאותה לחוקרים המחפשים פתרון לבעיה שנתקלו בה, לחוקרים או רופאים המחפשים שיתופי פעולה, למעבדות העוסקות במחקר בתחום העיניים ומחפשות מתמחים לבצע במסגרתן עבודות מדעי יסוד, או לחוקרים המעונינים להשתלב בעבודות מחקר.
אשמח לראות באתר גם במה לרופאי עיניים המעלים רעיון לעבודת מחקר ומחפשים מי שיוציאו לפועל.

בברכת שנה טובה, פורייה ושקטה,
דר' מרדכי רוזנר

קישור לאתר הבית של האגודה הישראלית לחקר העין והראיה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה