משפחה

מהי ההשפעה של תאורה מתמשכת בתקופה הראשונה לחיים על התפתחות העין והרפרקציה בפרימטים?

Continuous Ambient Lighting and Eye Growth in Primates Earl L. Smith III, Dolores V. Bradlley, Alcides Fernandes , Li- Fang Hung, Ronald G. Boothe
Invest Ophthalmol Vis Sci. 2001;42:1146-1152
ב-1999 פורסם ב-Nature מחקר שהצביע על קשר חזק בין קוצר ראיה בילדים לבין תאורה ממושכת בלילה עד גיל 2 שנים: ילדים שישנו כאשר האור דלק בחדרם היו קצרי ראיה בשכיחות גבוהה פי 5 בהשוואה לילדים שישנו בחשכה. בעופות הוכח שחשיפה ממושכת לאור יכולה גם היא (בנוסף לגורמים אחרים) לגרום להתפתחות קוצר ראיה.
במחקר זה נבדקה בקופים השפעת חשיפה ממושכת לאור על גדילת העין והשינויים ברפרקציה שלה.
9 קופי רזוס גודלו בתאורה מתמשכת החל מגיל שבוע אחד עד 4 שבועות ועד גיל 6 חדשים. בוצעו מדידות רטינוסקופיה ציקלופלגית, קרטומטריה, ו- US. נתוני הביקורת נמדדו ב- 23 קופים נורמליים שגודלו עם מחזור הארה של 12 או 8.5 שעות אור ו-12 או 15.5 שעות חושך בהתאמה.
התברר שבניגוד לעופות, בקופים לא נמצא גידול עין מוגבר בעקבות גידול בתנאי אור ממושך. גם לא נמצא כל הבדל משמעותי בגודל הקרנית, גודל העין ואורך האקסיס בין שתי קבוצות הקופים.
מאידך היו ממצאים שהצביעו על כך שאספקטים מסויימים של תהליך האמטרופיזציה לא פעלו באופן תקין בקבוצה שנחשפה לאור ממושך.
יש לזכור שפרק זמן המעקב בקופים היה מקביל לגיל שנתיים-שלוש של תינוקות אדם ואילו קוצר ראיה מתפתח בגיל מאוחר יותר. עדיין יתכן שתאורה מתמשכת בתקופה הראשונה לחיים הופכת את העיניים לרגישות יותר לפקטורים הגורמים להתפתחות קוצר ראיה, המופיעים בשלבים מאוחרים יותר בחיי הילד.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה