משפחה

האם יש ירידה לאורך זמן בהשפעת הטיפול בטימולול על יתר לחץ תוך עייני?

Lack of Long-Term Drift in Timolols Effectiveness in Patients with Ocular Hypertension
Boel Bengtsson and Anders Heijl
Invest Ophthalmol Vis Sci. 2001;42:2839-2842

טימולול Timolol הוצג בשנות השבעים והיה הבטא-בלוקר הטופיקלי הראשון אשר היה מצוי באופן מסחרי. הוא מוריד באופן משמעותי את הלחץ התוך-עייני והפך במהירה לתכשיר האנטי-גלאוקומטוטי השכיח ביותר בשימוש. מספר מחקרים ארוכי טווח, שלא היו מבוקרים, הצביעו על ירידה איטית, במשך הזמן, במידת ההורדה של הלחץ התוך-עייני בעקבות טיפול בטימולול בחולי גלאוקומה פתוחת זוית ובאנשים עם לחץ תוך עייני מוגבר ocular hipertension ללא גלאוקומה. לעומתם, מחקרים אחרים, פרוספקטיבים ומבוקרים, לא הראו כל ירידה בהשפעת הטיפול בטימולול לאורך זמן בהשוואה לשינויים לאורך זמן בקבוצת הביקורת. מחקרים אלה נמשכו חמש או שש שנים.

מטרת המחקר
מטרת המחקר הנוכחי היתה ליישב מחלוקת זו על ידי בדיקת הלחץ התוך עייני לאורך זמן של עשר שנים בחולים שטופלו בטימולול או פלצבו.

אוכלוסיה
המחקר כלל תשעים משתתפים עם יתר לחץ תוך עייני בעלי שדות ראיה תקינים שלא קיבלו טיפול. הם חולקו באופן אקראי לקבוצת טיפול וקבוצת ביקורת. הלחץ נבדק כל 3 חדשים במשך 10 שנים באופן כפול סמיות. המחקר הופסק אם בעין אחת ניתן היה לראות באופן חוזר נזק גלאוקומטוטי בשדה הראיה או אם באחת העיניים נמדד לחץ תוך עייני של 35 מ"מ כספית או גבוה יותר. עבור כל קבוצה חושב בכל ביקורת הממוצע והחציון של המדידות ובוצעה השוואה בין עקומות הלחצים הממוצעים של שתי הקבוצות לאורך ציר הזמן.

תוצאות
התברר שהשינוי בממוצעי תוצאות בדיקות הלחץ והחציונים לאורך זמן לא היה שונה בקבוצת הטיפול בטימולול לעומת המטופלים בפלצבו.

מסקנות
בהתאמה למחקרים אחרים שהיו masked ומבוקרים ובניגוד למחקרים אחרים שלא כללו קבוצת ביקורת, המחקר הנוכחי לא הראה ירידה במידת הורדת הלחץ עם הזמן, בחולים עם יתר לחץ תוך עייני שטופלו בטיפות טימולול. לא הודגם במשך עשר שנים כל יציבות להשפעת הטימולול.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה